-
Dierenzoo: klik + spreek en typoefening
In deze app kan je op verschillende manieren de dierennamen ontdekken. Je kan de naam beluisteren, zelf inspreken of zelf typen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Beginletters herkennen: Zomerwoordenspel
Luister of kijk naar de beginletter. Klik daarna op de afbeelding die met die letter begint. Wil je het spel moeilijker maken? Verberg dan het woord. We raden je aan om deze oefening uit te maken met een Chrome-browser.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Dierennamen: Luisteroefening
Zoek de juiste dierenschaduw bij het gehoorde woord. Je hoort een dierennaam, herken jij het dier?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Dieren van de boerderij in de trein
In de lucht hangen er boerderijdieren aan ballonnen.
Beneden rijdt er een trein. Op elke wagon staat een abeeldingen van een dier.Zet de dieren van de boerderij in de juiste wagon.
Dit doe je door de ballon kapot te schieten.Interactieve oefening -
Rijmwoorden in thema Sinterklaas: Memory
In deze memory zie je afbeeldingen van dingen die te maken hebben met Sinterklaas. Zoek twee kaartjes die op elkaar rijmen.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Paddenstoelen: Zoek dezelfde
Klik op de kaartjes en zoek telkens twee dezelfde.
Interactieve oefening (3) -
Rijmwoorden ontdekken: Deel 2
Wordwall-oefening waarbij leerlingen rijmwoorden matchen.
Interactieve oefening (4)ICT-coördinator, Ander -
Rijmwoorden ontdekken: Deel 1
Speel deze memory waarbij je telkens 2 rijmwoorden zoekt.
Interactieve oefening (3)ICT-coördinator, Ander -
Rijmwoorden: Memory
In deze memory zoek je telkens twee woorden die rijmen. Je ziet zowel de prent als het woord.
Interactieve oefening (11)ICT-coördinator, Ander -
112: Zoek dezelfde
Klik op de kaartjes en zoek telkens twee dezelfde.
Interactieve oefening -
Valentijn: Zoek dezelfde
Klik op de kaartjes en zoek telkens twee dezelfde.
Interactieve oefening (5) -
Het alfabetmonster
Oefen het alfabet met het alfabetmonster. Voer het monster de letters van het alfabet in de juiste volgorde.
Interactieve oefening