-
Voeding: Cascade van waardebehoud
Jaarlijks gaat er in Vlaanderen bijna 900.000 ton eetbaar voedsel verloren. Een vierde daarvan gooien huishoudens thuis weg. Ook bij de horeca en catering belanden heel wat voedseloverschotten via de restafvalzak in de verbranding. In de …
Beeld -
VR-koffer: Immersief leren
Deze koffer bevat vier Oculus Quest 2 virtualrealitybrillen met toebehoren om in te zetten bij immersief leren (immersive learning). Via deze vorm van leren kunnen vaardigheden en ervaringen worden opgedaan in een virtuele omgeving, die …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw -
Referentiekader DigCompEdu: Afbeelding ICT- domeinen en ICT-competenties
Je ziet de visuele weergave van de ICT-domeinen en ICT-competenties voor leerkrachten. Deze afbeeldingen geven je een betere inzicht in het DigCompEdu referentiekader.
Beeld -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Rolmodellen bij huiswerkbegeleiding: Infographic
Hoe kan je kansarme leerlingen helpen bij huiswerk? Op welke manier kan je een rolmodel spelen bij huiswerkbegeleiding?
Op de infographic vind je alvast een aantal nuttige tips en wat achtergrondinfo.
BeeldLeerkracht -
Leespen: Leesbegrip verbeteren
Je eigen meertalige leesassistent. Kom sneller tot meer leesbegrip, krijg hulp wanneer en als jij het wil. Gebruikers zitten zelf ‘aan het stuur’. De pen doet wat jij wil dat ze doet: voorlezen. Bevordert de versta-vaardigheid en heeft …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw -
Reflecteren over een opdracht
De leerlingen gooien met een dobbelsteen. Het gegooide getal bepaalt de reflectievraag in de reflectiecirkel.
Wat vind je dat je goed hebt gedaan?
Wat vond je het (minst) leuke aan de opdracht?Beeld (4)Andere functie -
BBC Micro:bit V2 GO
De micro:bit kun je nu bestellen in de Micro:bit store
De BBC micro:bit 2.0 is een kleine computer die je kan programmeren, aanpassen en bedienen om jouw digitale ideeën, games en apps te combineren met de echte wereld.
Wat is er nieuw aan de …
Fysiek materiaal -
BBC Micro:bit V2 Club: Bundel
De BBC Micro:bit Club Bundel is een geschikt pakket om met de Micro:bit te starten in het onderwijs.
De Club Bundel bestaat uit:
- 10 micro:bits;
- 10 USB kabels;
- 10 batterijhouders;
- 20 AAA batterijen;
- lesplannen kun je opvragen via de website. …
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Digitale vertelkiosk
De mobiele digitale vertelkiosk werd ontworpen in de vorm van een kamishibaitheatertje met een digitaal touchscreen bovenop een boekenkast. Via het touchscreen kunnen kinderen op een snelle en makkelijke manier een verhaal in een taal naar keuze …
Fysiek materiaal