-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Nederlands leren: Aflevering ResearchED Nederland
Podcast over Nederlands aanleren in een aflevering van ResearchED Nederland. In deze aflevering komen vooral taal en lezen aan bod.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
ABC van de politiek: Kruiswoordraadsel
Kruiswoordraadsel waarin verschillende termen en de woordenschat i.v.m. de verkiezingen aan bod komt.
Deze oefeningen hoort bij Verkiezingen 2024: Lesbundel en hoekenwerk.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Waarom stemmen bij de Europese verkiezingen?
Prof. Koen Lenaerts bespreekt de elementen van de clip Europees burger, maakt het wat uit?
- Waarom stemmen bij de Europese verkiezingen?
- To vote or not to vote?
- Wat is democratie in de EU?
- Wat is de impact van EU-wetgeving op ons …
Video -
Politieke partijen in Wallonië
Het vervolg op de video over de Vlaamse politieke partijen: welke partijen zijn er aan de andere kant van de taalgrens en waarom loopt de regeringsvorming in België zo moeizaam?
VideoLeerkracht -
Haagse Ballonnenboer: Ballonvouwen videoworkshops voor scholen
In de klas samen ballonnen vouwen. De Haagse Ballonnenboer leert het jullie met deze videoworkshops voor scholen. Zo maken jullie prachtige kunstwerkjes.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Trump, de NAVO en defensie: Actua-opdracht
Actualiteitsopdracht over Donald Trump, de NAVO en defensie op basis van Trumps uitspraken in verband met het uitgeven van twee procent aan defensie door de lidstaten.
Na het klassikaal bekijken van enkele korte filmpjes lossen de leerlingen …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Woordpakket 20 - Tijd voor Taal accent 4
Je oefent de spelling van woordpakket 20 uit de methode Tijd voor Taal accent 4.
Je oefent rond volgende spellingsmoeilijkheden:
- woorden die eindigen op -ig(e);
- woorden die eindigen op -lijk(e);
- woorden met ui.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Woordpakket 17 - Tijd voor Taal accent 4
Je oefent de spelling van woordpakket 17 uit de methode Tijd voor Taal accent 4.
Je oefent rond volgende spellingsmoeilijkheden:
- woorden die eindigen op -ig(e);
- woorden die eindigen op -lijk(e);
- woorden met au of ou.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Woordpakket 13 - Tijd voor Taal accent 4
Je oefent de spelling van woordpakket 13 uit de methode Tijd voor Taal accent 4.
Je oefent rond volgende spellingsmoeilijkheden:
- woorden met een gedekte klinker in een gesloten lettergreep;
- hoofdletters en leestekens.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Woordpakket 5 - Tijd voor Taal accent 4
Je oefent de spelling van woordpakket 5 uit de methode Tijd voor Taal accent 4.
Je oefent rond volgende spellingsmoeilijkheden:
- woorden met ei of ij;
- woorden die eindigen op -ig;
- woorden die eindigen op -enen, -elen of -eren.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Zijn het gras en de mobiliteit elders groener?
Stefaan Stynen, voorzitter van TreinTramBus, benadrukt de noodzaak van vlot openbaar vervoer. Hij ziet kansen voor een verbeterde dienstverlening, met meer lijnen, betere frequentie, modernere voertuigen, verbeterde informatievoorziening en …
Video