-
Code City: Codeerlessen
Coderen en computationeel denken zijn dé vaardigheden van de toekomst. Door te coderen leren kinderen de digitale wereld beter begrijpen. Ze leren logisch nadenken, krijgen een beter ruimtelijk inzicht en lossen problemen op. Een flinke …
WebsiteNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
VEX robotica in het voortgezet/secundair onderwijs: Webinar
Hoe kan ik STEM en robotica in mijn lessen integreren?
Volg onze webinars en ontdek hoe je STEM-lessen uitdagend en praktijkgericht kunt maken. Eerst plastic robotica met VEX IQ. Daarna met de VEX EXP, de VEX V5 en de VEX V5 workcell, een …
Nascholing of activiteitNieuw -
Groene lesstof in de klas: De rol van microalgen
Ben jij leerkracht en wil je graag op praktische wijze jouw leerlingen meer leren over duurzaamheid en alternatieve voedselbronnen met behulp van microalgen? Dan is deze online webinar iets voor jou.
Tijdens de webinar maak je enerzijds kennis met de …
AankondigingNieuwOrganisatie, firma, vzw -
Robots voor educatie: Smart
Bij Smartrobot.solutions geloven we er in dat er voor elke uitdaging een robot gebruikt kan worden. Of het nu gaat om een zorgrobot, een servicerobot in de horeca of een telepresencerobot op kantoor, er is altijd een robot voor jou.
Voor educatie …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Virtuele werelden: Science Pub
Een video-opname van het panelgesprek over virtuele werelden. Hoe zet je in op virtuele omgevingen? Wat is de metaverse? Zijn er voordelen of gevaren?
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
De evenwichtsconstante Kc is niet dimensieloos
De evenwichtsconstante Kc is een fundamentele grootheid bij het oplossen van vraagstukken over het chemisch evenwicht.
Vele handboeken chemie voor het secundair onderwijs gebruiken een dimensieloze concentratiebreuk die ze meestal voorstellen …Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Aan de slag met de micro:bit in je STEM-projecten: Cursus
De micro:bit is een minicomputer, ontworpen op initiatief van de BBC en bedoeld om kinderen de basis van programmeren bij te brengen. Het voordeel van de micro:bit is dat je op een laagdrempelige manier kan beginnen met programmeren en je …
tot
Nascholing of activiteit -
Ontstaan van aardgas: Animatie - Lernova chemie
In de video beginnen we bij de bron: veen. Leer hoe organisch materiaal, zoals plantenresten, zich ophoopt in moerassen en veengebieden, waar het onder druk en temperatuur wordt samengeperst tot steenkool. Stap voor stap volgen we de transformatie …
Video (7) -
Ontstaan van aardolie: Animatievideo - Lernova chemie 3
In onze video wordt het ontstaansproces van aardolie vereenvoudigd, beginnend bij de kleine levensvormen in de zee: plankton. Leer hoe deze microscopische organismen, na miljoenen jaren van afzetting en begraving onder sedimenten, worden …
Video (7) -
Ontstaan atoom - Lernova chemie
Ontdek de oorsprong van het begrip atoom met onze animatievideo, waarin we terugkeren naar het tijdperk van de oude Griekse filosofen. Reis mee door de tijd naar het oude Griekenland en maak kennis met de briljante geest van Democritus, de …
Video (6) -
Programmeren met ZIM: Opname workshop
In deze video praat Karel Rosseel over coderen met ZIM. ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot professionals, kan leren coderen.
Dit is de opname van een workshop tijdens de Europese conferentie van …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek aan Ontdeklab IKC Magenta in Delden
Meester Sander bezoekt technieklokalen en labs in Nederland. In deze video ontdek je hoe het technieklokaal of ontdeklab van IKC Magenta in Delden eruit ziet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator