-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
Onthoudkaart schoonschrift - Sierlijk en Vlot 2
Kaart met hoofdletters, schrijfletters en leestekens tussen de schrijflijnen.
Beeld (5)Leerkracht -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Leen e-readers voor je klas
Wil je je leerlingen eens verrassen door ze te laten lezen op een e-reader? Met onze compacte en lichte e-readers kunnen je leerlingen lezen waar en wanneer ze maar willen.
Als leerkracht secundair onderwijs kan je voor een leesproject voor …
Fysiek materiaal -
'Een' of 'en': Hulpkaart
Hebben je leerlingen soms nog moeite met het schrijven van de woorden en en een?
Deze kaart kan hulp bieden.Een eend schrijf je met een lange ee, Gwen en Ken schrijf je met een enkele e.
Beeld (26)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Omgekeerde voedingsdriehoek: Blanco sjabloon
Laat de leerlingen zelf deze lege versie van de voedingsdriehoek aanvullen.
Beeld (19)Leerkracht -
Veilig Leren Lezen - kern 4: Verhaal van de week
Oefen met dit verhaal van de week de woorden uit kern 4 van Veilig Leren Lezen.
Beeld (13)Leerkracht, Ander -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Katten- en apenregel: Spellen van woorden
Drie affiches:
- verenkelen (woorden als apen);
- verdubbelen (woorden als katten);
- andere woorden (geen katten of apen).
Beeld (40)Leerkracht