-
Het kunstlab van M: De digitale kunstklas
Het kunstlab van M is een participatief platform. Het wil de blik van leerlingen verruimen en ze creatief en kritisch met beelden laten omgaan, ondersteund door artificiële intelligentie (AI).
Leerlingen leren kijken naar kunst in het …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Effectief onderwijs in begrijpend lezen: Kwaliteitswaaier
Deze kwaliteitswaaier bestaat uit kwaliteitskaarten voor leraren, leesdeskundigen, en schoolleiders. Gebruik de kwaliteitswaaier om samen het leesonderwijs in begrijpend lezen op een hoger niveau te tillen.
Als leraar krijg je zicht op de bouwstenen …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw -
Museum van de Nationale Bank van België: Bezoek met gids
Het museum verwelkomt studenten met een rondleiding die is aangepast aan hun opleiding. Een museumgids maakt er, in het Nederlands, Frans of Engels, een zo interactief mogelijke rondleiding van. Bij de reservering kiest de leerkracht …
tot
Nascholing of activiteitOrganisatie, firma, vzw -
Werkwoordenrally: Herhalingsoefeningen
Werkwoordenrally om de spelling van de werkwoorden te herhalen.
Doel van het spel: als eerste de finish bereiken.
- De leerlingen starten bij chronorit 1.
- Als ze klaar zijn met chronorit 1, klikken ze op verzenden.
- Ze bekijken hun fouten en de …
Interactieve oefening (13)Inburgering -
Djemana, de arendssaga en gedichtenbundels: Gratis e-boeken
Ben je op zoek naar jezelf?
…
Welkom in de wereld van Djemana, de arend.
Deze vierdelige, licht spirituele fabel legt de maatschappij en jouw ziel bloot.
De gedichten schoppen en zalven om jezelf te ontdekken.
Zij vertellen wie je werkelijk bent.WebsiteAndere functie -
GameMeester: Educatieve spelletjes
Op de website van GameMeester vind je volgende spelletjes:
- muisvaardigheden oefenen;
- app om Latijnse verbuigingen te oefenen;
- app om spelling te oefenen;
- app rond letterherkenning;
- ...
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Auteur in de klas: Katia Van Cauwenberghe
Leesbevordering, taalvaardigheid en expressie zijn competenties, die gedurende het hele leven van pas komen. Logisch dat daaraan in het onderwijs de nodige aandacht besteed wordt.
Om deze competenties in de praktijk te stimuleren, staan talrijke tools …
AankondigingInburgering -
Docent NT2: Podcast
Al meer dan 25 jaar is Peter Schoenaerts actief in de wereld van het Nederlands. Hij gaf Nederlandse les aan anderstaligen in Leuven, New York en Jakarta, was projectleider Nederlands als vreemde taal bij de Taalunie en werkte mee aan een groot …
Audio (5)Organisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games of animaties: GameLab 2
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken. In dit tweede deel van het GameLab leren studenten tekst in een spel te animeren en gaan ze dieper in op de eigenschappen van een sprite. Ze sluiten …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 1
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten games, animaties en interactieve kunst kunnen ontwerpen. De leerlingen versterken daarbij hun codeerkennis.
We beginnen met eenvoudige vormen en bouwen op tot meer geavanceerde en op …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Widgets: Computerwetenschappelijke concepten ontdekken
Widget is een digitale tool waarmee je computerwetenschappelijke concepten verkent. Je leer over tekstcompressie, pixelatie, cryptografie en een odometer.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw