-
Sinterklaas: Audiowoordenboek
De leerlingen bekijken de prent en beluisteren het woord.
Ze herhalen het woord een paar keer.Je oefent met dit audiowoordenboek de woordenschat in verband met Sinterklaas.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Tandenpoetsen: Audiowoordenboek
Je oefent met dit audiowoordenboek de woordenschat in van het tandenpoetsen.
Beluister het woord en herhaal het een paar keer.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Fruit: Audiowoordenboek
Je oefent met dit audiowoordenboek de woordenschat in van de boomgaard, de appel en de peer.
Beluister het woord en herhaal het een paar keer.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Beste Boekenjuf/meester 2023: Magazine
CANON Cultuurcel maakt een magazine met de verhalen van de genomineerden vol lestips, leestips, interviews, inspiratie en tips voor een effectief leesbeleid op school. Het magazine vormt een omvattend naslagwerk voor (toekomstige) …
Artikel -
Les in Lezen: Inspiratiegids voor effectief leesonderwijs in het kleuter-, lager en secundair onderwijs
Deze gids bevat 16 inspiratiefiches die elk vertrekken vanuit een kernvraag over lezen en leesonderwijs. Elke vraag wordt beantwoord op basis van recent wetenschappelijk onderzoek, aangevuld met praktische tips en concrete voorbeelden.
Artikel (3) -
Muziekinstrumenten herkennen
Benoem het instrument dat je op de foto ziet. Je kan ook het geluid even beluisteren.
Klik daarna op de kaart om te kijken of je het juist had.Interactieve oefening (4)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Aan de slag met tekstloze prentenboeken en praatplaten voor alle leeftijden
Tekstloze prentenboeken en praatplaten zijn hulpmiddelen om taalontwikkeling en meertaligheid te stimuleren. Dit geldt zowel voor de taalleerders met Nederlands als thuistaal (NT1) als voor taalleerders voor wie Nederlands de tweede taal is (NT2). …
Artikel (5)Leerkracht -
Ken jij deze huisdieren?
Benoem het dier dat je ziet. Klik op de kaart om de naam van het dier te zien of te horen.
Interactieve oefening (6)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Benoem de kleuren
Benoem de kleur die je ziet. Klik op de kaart om de naam van de kleur te zien of te horen.
Interactieve oefening (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Kinderboeken over diversiteit en een multiculturele samenleving
Een lijst met boeken over diversiteit om kinderen voor te lezen of te laten lezen.
Artikel (4)Ander -
Wat je moet weten over AVI-niveaus (+ omzetkaart)
Uitleg over AVI-niveaus en een tabel voor het omzetten van de oude AVI-niveaus naar de nieuwe.
Artikel (3)Ander -
Heeft Jos 'n TOS?: Signalen voor een taalontwikkelingsstoornis bij kinderen
Poster met signalen van TOS (taalontwikkelingsstoornis).
Artikel (10)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner