-
Dierenzoo: klik + spreek en typoefening
In deze app kan je op verschillende manieren de dierennamen ontdekken. Je kan de naam beluisteren, zelf inspreken of zelf typen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Beginletters herkennen: Zomerwoordenspel
Luister of kijk naar de beginletter. Klik daarna op de afbeelding die met die letter begint. Wil je het spel moeilijker maken? Verberg dan het woord. We raden je aan om deze oefening uit te maken met een Chrome-browser.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Dierennamen: Luisteroefening
Zoek de juiste dierenschaduw bij het gehoorde woord. Je hoort een dierennaam, herken jij het dier?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Het alfabetmonster
Oefen het alfabet met het alfabetmonster. Voer het monster de letters van het alfabet in de juiste volgorde.
Interactieve oefening -
Begrippen: Groot, klein, hoog, laag, veel, weinig, lang en kort
Je oefent op de begrippen: groot, klein, hoog, laag, veel, weinig, lang en kort. Je doet dit aan de hand van flitskaarten of een spelletje!
Interactieve oefening (13)ICT-coördinator, Ander -
Kleuterportaal: Startpagina voor tablet en digibord
Een Nederlandse databank met een schat aan leermiddelen voor kleuteronderwijs.
Je kan meteen aan de slag met negen thema's:
- Getallen, hoeveelheden en tijd
- Letters en woordenschat
- Kleuren, vormen en begrippen
- Prentenboeken
- Algemene …
Website (9)Leerkracht -
Leermiddelenportaal: Zoekpagina
Een Nederlandse databank met een schat aan leermiddelen voor het basisonderwijs.
Je kan onder meer filteren op lesmateriaal, instructiemateriaal, filmpjes, liedjes, spelletjes, prentenboeken, maar ook op doelgroep, vakgebied en andere databanken …
Website (10)Leerkracht -
Schooltvportaal: Beeldmateriaal voor het basisonderwijs
Een Nederlandse databank met een ruim aanbod aan filmpjes om je lessen te verrijken. Je kan onder meer filteren op vak en doelgroep.
Website (5)School/onderwijs -
De letterroute: Zet de letters in de juiste volgorde
Zet de letters in de juiste volgorde en onthul zo het onderliggende plaatje. In het optiescherm kun je de moeilijkheid instellen. Hiermee bepaal je hoeveel letters er al ingevuld zijn en kies je of je wel of niet hoofdletters wilt gebruiken.
Interactieve oefening (4) -
Alfabet: Kleurpuzzel
Kleur de afbeelding in door de juiste letters terug te vinden in de puzzel.
Interactieve oefening (7)