-
Dierenzoo: klik + spreek en typoefening
In deze app kan je op verschillende manieren de dierennamen ontdekken. Je kan de naam beluisteren, zelf inspreken of zelf typen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Beginletters herkennen: Zomerwoordenspel
Luister of kijk naar de beginletter. Klik daarna op de afbeelding die met die letter begint. Wil je het spel moeilijker maken? Verberg dan het woord. We raden je aan om deze oefening uit te maken met een Chrome-browser.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Dierennamen: Luisteroefening
Zoek de juiste dierenschaduw bij het gehoorde woord. Je hoort een dierennaam, herken jij het dier?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Carolien Frijns over leesonderwijs: Buiten de krijtlijnen
Meer weten over effectief leesonderwijs en wat we kunnen leren uit tegenvallende toetsresultaten? Beluister deze podcast met Carolien Frijns.
AudioLeerkracht, Ander -
Bella de koe: Podcasts met luisterverhalen
Bella is een jodelende koe. Beluister haar belevenissen via de luisterverhalen op Open Spotify. Inloggen of een account aanmaken is niet nodig.
AudioLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Meertaligheid in de school: Podcast
Meertaligheid is een realiteit waar alle Brusselse scholen mee te maken krijgen. Het biedt kansen, maar is net zo goed een heel complex verhaal. Met leerkracht Anki en onderwijsondersteuner Karoo proberen we een koers uit te zetten door die …
Audio (4) -
Het alfabetmonster
Oefen het alfabet met het alfabetmonster. Voer het monster de letters van het alfabet in de juiste volgorde.
Interactieve oefening -
Begrippen: Groot, klein, hoog, laag, veel, weinig, lang en kort
Je oefent op de begrippen: groot, klein, hoog, laag, veel, weinig, lang en kort. Je doet dit aan de hand van flitskaarten of een spelletje!
Interactieve oefening (13)ICT-coördinator, Ander -
De letterroute: Zet de letters in de juiste volgorde
Zet de letters in de juiste volgorde en onthul zo het onderliggende plaatje. In het optiescherm kun je de moeilijkheid instellen. Hiermee bepaal je hoeveel letters er al ingevuld zijn en kies je of je wel of niet hoofdletters wilt gebruiken.
Interactieve oefening (4) -
Alfabet: Kleurpuzzel
Kleur de afbeelding in door de juiste letters terug te vinden in de puzzel.
Interactieve oefening (7)