-
Lezen, dyslexie, hulpmiddelen en leesplezier: Online escaperoom
Auteur Mathilda Masters is de zoveelste bekende schrijver die de laatste tijd verdween. Ze werd laatst gezien in de studio van Luisterpuntbibliotheek in Brussel. Ontdek jij wat er aan de hand is en vind je Mathilda? En de andere auteurs? …
Interactieve oefening (3) -
Spreekwoorden en gezegden
Met deze Interactieve oefeningen oefen je spreekwoorden en gezegden in.
Op de pagina vind je o.a. volgende oefeningen:
- spreekwoorden aanvullen;
- de betekenis van spreekwoorden en gezegden;
- spreekwoorden en gezegden herkennen op een schilderij …
Interactieve oefening (9)Leerkracht -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Hoe lang blijft een coronavirus ergens op zitten?: Video met vragen
Deze interactieve oefeningen starten met een korte video van Universiteit van Vlaanderen (met Marc Van Ranst). In de daaropvolgende meerkeuzeoefeningen, sleepoefening en open vragen beantwoord je vragen over het voorkomen van contactbesmettingen.
Interactieve oefening (8)Organisatie, firma, vzw -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Game-based learning: Leuk om te spelen, gemakkelijk in te zetten
In deze e-module vind je een overzicht van gezelschapsspellen terug voor:
- Nederlands,
- rekenen,
- Engels,
- burgerschap.
Voor elk spel is er een video beschikbaar met informatie over het spel en tips om het spel te spelen.
Interactieve oefening (6) -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3)