-
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Vogelnestjes maken met kosteloos materiaal: Stappenplan
Deze activiteit past binnen het thema In vogelvlucht.
De vogelnestjes worden gemaakt met kosteloos materiaal of met natuurproducten.
Beeld (5)Leerkracht -
Sneeuwman knutselen met wattenschijfjes
Met wattenschijfjes maak je deze sneeuwmannen. Als versiering gebruik je knopen, stof, lint, vilt, stift ... Een mooie wens erbij en je kerstkaart is klaar.
Beeld (5)Leerkracht -
Stippen op je hand tegen pesten: Fotocollage
Zet vier stippen op je hand en toon op die manier dat je tegen pesten bent. De leerlingen leren over de betekenis van de 4 stippen.
De leerlingen organiseren een fotoshoot en maken een collage.
Beeld (15)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Nieuwjaarsbrieven knutselen met stof en knopen
De leerlingen kiezen stofjes met verschillende motieven, vilten driehoeken, kleine vilten rechthoekjes en knopen. De stof wordt met lijmstift op het blad gekleefd, de knopen met knutsellijm.
Beeld (8)Leerkracht -
3D-letters tekenen: Stappenplan
Een visueel stappenplan om letters in 3D te tekenen.
Beeld (45)Leerkracht -
Zelf kerstkaarten maken
Een voorbeeld hoe je een kerstkaart maakt met papier, lint, glitterlijm en lipjes van blikjes.
Beeld (17)Leerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Roetpiet: Kleurplaat
Deze kleurplaat toont de herkenbare helper van Sinterklaas, maar zonder de kenmerken die aanstootgevend bevonden kunnen worden.
BeeldGOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Jij hoort erbij: Inspiratie voor op je klasdeur
De kinderen knutselen hun eigen bij. Deze worden op de klasdeur gehangen, rond de slogan Jij hoort erBIJ.
Beeld (15)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner