-
Artificiële intelligentie toepassen op afbeeldingen, DALL-E
Het blogartikel legt stap voor stap uit hoe je aan de slag gaat met afbeeldingen gemaakt door artificiële intelligentie.
ArtikelLeerkracht -
Duaal leren: Elektriciteitssector
In dit artikel vind je informatie rond duaal leren voor het secundair onderwijs, duaal leren voor het volwassenenonderwijs en het systeem van 'Leren en Werken' voor de richtingen die leiden naar een beroep in de elektriciteitssector.
Artikel -
Stokmannetje: Animatie maken met Scratch
Met Scratch kan je heel veel dingen maken. Op deze blogpagina leer je hoe je een animatie maakt met een stokmannetje.
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Gezellige winterhuisjes knutselen - Vuile vingers
In dit artikel wordt beschreven hoe je een winterhuisje uit klei kan knutselen.
Artikel (8) -
Sander De Keere en Thibault Christiaensen zoeken nieuwe klassiekers
Bach of toch maar Ed Sheeran? In Iedereen beroemd duiken Sander De Keere (Klara) en Thibault Christiaensen (StuBru) de muziekgeschiedenis in, op zoek naar nieuwe klassiekers. Wat is voor jou een echte ochtendklassieker? En wat zou het …
Artikel -
Ontwerp je eigen game met Game Studio
Kinderen vinden gamen leuk. Maar hoe leuk wordt het als je een eigen game, met verschillende levels, zelf kunt ontwerpen en publiceren?
De vijftien stappen in dit artikel zetten je op weg.
Artikel (4)Leerkracht -
Magisch lichtjesspel - Vuile vingers
De dagen worden wat korter en kouder en dan willen we het vooral gezellig maken. Niet alleen binnen werkt deze opdracht goed, buiten in het donker wordt het eens zo spannend én gezellig!
Een magische creatieve activiteit die niet alleen leuk …
Artikel (13) -
Magische knutselkersttip rond licht en reflectie - Vuile vingers
Nog twee weken en dan is het kerstvakantie! Om al helemaal in de sfeer te komen, geeft Vuile Vingers jullie nog een leuke tip mee. Via de link vind je een eenvoudige opdracht waar je leerlingen uren zoet mee kunnen zijn, je creëert namelijk …
Artikel (13) -
IOT, slimme school 2.0
Het Internet of Things, in het Nederlands het Internet der Dingen, verwijst naar het geheel van apparaten die verbonden zijn met het internet. Hierdoor kunnen deze apparaten gegevens naar de cloud of een eigen database sturen, communiceren met …
Artikel -
Mechanica-elektriciteit: E-learningpakket vorm- en plaatstoleranties
Dossier 'Flapmechanisme': dit dossier bevat de technische tekeningen en de samenstelling van een flapmechanisme op schaal van een vliegtuigvleugel. Het eindresultaat van het project is een E-learning pakket en online cursus over vorm- en …
Artikel -
Leerkrachten op de schoolbanken met VR!
Omdat we het hokjes denken willen doorbreken binnen het onderwijs en tegelijk drempelverlagend willen zijn naar de werkvloer, leiden we onze leerkrachten proactief op zodat zij voldoende voorbereid zijn op veranderingen en innovaties …
Artikel -
Drijvende vakantiegangers en waterratten - Vuile vingers
Het is bijna vakantie! Om helemaal in de sfeer te komen, maak je in dit leermiddel leuke vakantiegangers en waterratten die kunnen drijven op water. Heb je op een warme zomerdag nood aan afkoeling, maar heb je niet onmiddellijk een zwembad in je …
Artikel (8)