-
Paint With Music: Google Arts & Culture Experiments
Aan de hand van deze interactieve oefening kan je tekeningen maken die worden ingezet in muziekfragmenten. Je gebruikt een penseelstreek om de muziek te tekenen.
Je kan kiezen tussen vier verschillende werelden waarin je gaat tekenen:
…Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Blob Beats: Google Arts & Culture Experiments
In deze online oefening op ritme in de stijl van Guitar Hero kan je punten scoren door de noten op het juiste moment aan te klikken als ze vallen. Je kan kiezen uit verschillende klassieke werken en een variatie aan moeilijkheidsgraden. Ook leer je …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Kennismaken met het zesde leerjaar: Eduscape
In deze eduscape wordt volgende leerstof ingeoefend:
- werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige en verleden tijd,
- optellen en aftrekken tot 10 000,
- Franse woordenschat,
- een schilderij van Van Gogh in elkaar puzzelen,
- de thema's van …
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Beeldende kunstenaars: Webquest
Deze webquest gaat over kunst. Je komt hierin meer te weten over verschillende kunstenaars en schildertechnieken. Op het einde van de webquest is er ook een inspirerend filmpje over kunst te vinden. De verschillende onderdelen van de oefening …
Interactieve oefening (4)Student (lerarenopleiding) -
Vlieg naar het juiste paasei
Kijk goed welke kleur van eitjes je moet pakken.
Bestuur het vliegtuig en vlieg naar de juiste eitjes.Interactieve oefening -
Play a Kandinsky: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je experimenteren met muziek aan de hand van kleuren en vormen binnen de werken van Kandinsky. Hoe zou het zijn als je, net als Kandinsky bij elke kleur of vorm een geluid of muziekfragment zou horen?
De …
Interactieve oefening (12)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal