-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
Leren: Wat en hoe?
Verschillende leerprocessen komen aan bod in dit leerpad:
- klassieke en operante conditionering;
- imitatieleren;
- probleemoplossend leren.
Interactieve oefeningLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Beeldende kunstenaars: Webquest
Deze webquest gaat over kunst. Je komt hierin meer te weten over verschillende kunstenaars en schildertechnieken. Op het einde van de webquest is er ook een inspirerend filmpje over kunst te vinden. De verschillende onderdelen van de oefening …
Interactieve oefening (4)Student (lerarenopleiding) -
Dieren op de boerderij: Webquest
In deze webquest vind je verschillende opdrachten die de leerlingen zelfstandig kunnen maken. Het thema is boerderij en de opdrachten bestaan uit:
- een fotoreeks waar de kinderen rond kunnen vertellen;
- twee plaatsjes waarin de leerlingen tien …
Interactieve oefeningStudent (niet lerarenopleiding) -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Nederlandstalige liedjes: Thinglink
Een poster met allemaal Nederlandstalige liedjes. In deze Thinglink werden de muziekfragmenten toegevoegd aan de liedjes.
Er staan ook nog enkele opdrachten bij.
Interactieve oefening (9)Leerkracht -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal -
Groepsvorming: Voorbereidende video-opdracht
Bekijk de video over groepsvorming en beantwoord drie open vragen en een meerkeuzevraag.
Interactieve oefening (8)Leerkracht