-
De psychologie achter economie: Principes van Cialdini
Hoe achter economie ook psychologie zit. Robert Cialdini beschrijft in zijn boek The influence of persuasion hoe je de klant tot kopen kan aanzetten. Zijn principes worden in deze video gekaderd binnen een aantal psychologische theorieën …
VideoLeerkracht -
Hoe werkt marketingcommunicatie?
Hoe werkt marketingcommunicatie? De evolutie van de jaren 80 tot nu.
Het FCB-model: wat is eerst: iets willen, iets erover weten of iets kopen?
Er is ook een vervolg over hoe je reclame kan analyseren met dit model.
VideoLeerkracht -
Wolkenkunst
Wat zie jij in deze wolken? De video bevat een eenvoudig lesidee over wolken. Ook vind je een foto van wat het resultaat kan zijn als je in de klas hiermee aan de slag gaat.
Video (4)Leerkracht -
Pareto-principe: Video
Video over het Pareto-principe of de 80-20-regel. Deze economische regel is overal toepasbaar en houdt in dat 80% van de uitkomsten worden veroorzaakt door 20% van de oorzaken.
VideoLeerkracht -
Creatief aan de slag met woorden uit een tijdschrift
Een kleine tutorial over hoe je creatief aan de slag kan gaan met woorden uit tijdschriften of kranten.
Leerlingen knippen woorden uit een krant en maken er een eigen tekst mee. Nadien rappen ze hun tekst.
Video (12)School/onderwijs -
Debatteren: Denkfouten
Welke technieken worden gebruikt en hoe kan je ze herkennen of zelf toepassen? In de video wordt ingegaan op denkfouten tijdens het argumenteren.
VideoLeerkracht -
Communicatie-axioma's van Watzlawick
Video over de communicatie axioma's van Watzlawick.
Leerlingen kunnen dit zelfstandig bekijken.
Video (3)Leerkracht -
Abstracte kunst voor Moederdag: Schaduw en natuurkleuren
Aan de hand van deze instructiefilm maken jouw leerlingen een abstract kunstwerk en leren ze schaduwtekenen met kleuren van natuurlijke materialen. Deze les is gemaakt met materialen waar elke leerling gemakkelijk toegang toe heeft, tenminste als …
Video (9)Leerkracht -
Scrub maken: Visueel stappenplan
In dit filmpje wordt stap voor stap scrub gemaakt met zout, olijfolie en thee als cadeau voor Moederdag. Simpel te maken met maar enkele benodigdheden!
Video (6)Leerkracht -
Kaartje voor Moederdag: Visueel stappenplan
Een video om de leerlingen een uniek kaartje te knutselen
Video (5)Leerkracht -
Media, branding en het brein: Lesverloop
In deze les komt een model van media aan bod die lijkt op het communicatiemodel zender ontvanger. Daarna volgt een uitleg over het begrip branding. Het laatste deel gaat over hoe de hersenen ons gedrag en dus ook onze communicatie sturen.
VideoLeerkracht -
De leerling van de 21ste eeuw: Digitaal leren
Deze video toont gedurende vier minuten een kritische beschouwing op de leerprocessen van de huidige leerling in een digitale wereld.
VideoLeerkracht