-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Dersekranda: Interactieve oefeningen in het Turks
Op deze Turkstalige website vind je tientallen oefeningen en educatieve games die je kan gebruiken in de klas. Je vindt er interactieve oefeningen voor lezen, wiskunde
Dit zijn allemaal mini-games gemaakt met de open source javascript code …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
09. Leren tellen en teloefeningen: ICT op het menu
Spelenderwijs komen de leerlingen in contact met cijfers en getallen. Zowel in de derde kleuterklas als in het eerste leerjaar worden teloefeningen georganiseerd. Eerst gaat men heel concreet tewerk, men neemt voorwerpen en men telt. De leerlingen …App of softwareSchool/onderwijs -
Gcompris: Verzameling educatieve programma's
Gcompris staat voor het Franse “J’ai compris” (ik heb het begrepen).
Het is een verzameling educatieve programma’s voor kinderen van twee tot tien jaar. Naast de meer dan vijftig kleine activiteiten die in verschillende talen …
App of software (5)Leerkracht, Directie, … -
Autodesk SketchBook
Autodesk SketchBook is een intuïtieve schilder- en tekenapp en maakt van je tablet een digitaal schetsboek. De tools ontworpen voor (professionele) kunstenaars, illustratoren en ontwerpers zijn vrij eenvoudig te gebruiken met de vingers …
App of softwareAndere functie