-
dynamoPROJECT: Praktijkvoorbeeld
In dit filmpje worden drie praktijkvoorbeelden getoond met getuigenissen van leerkrachten, leerlingen en experts over de meerwaarde om via dynamoPROJECT met een kunstenaar aan de slag te gaan in de klas. De mogelijkheden zijn eindeloos: Schakel …
Video -
Spel Kroko Loko: Tips voor gebruik bij kleuters met ontwikkelingsvoorsprong
Het spel Kroko Loko is leuk voor peuters en kleuters, maar wat stimuleer je eigenlijk allemaal bij het spelen en gericht begeleiden van dit spel?
Peuters en kleuters met ontwikkelingsvoorsprong hebben een rijk aanbod nodig en daar hoef je lang niet …
VideoAndere functie -
Memoryspel: Tips voor het rijk inzetten van het spel
Deze video wil helpen inspireren bij het rijk inzetten van ogenschijnlijk gewoon materiaal. Wat kun je nog meer doen met bijvoorbeeld dit memoryspel?
Rijk aanbod is van belang voor het uitdagen van kinderen met ontwikkelingsvoorsprong.
VideoAndere functie -
Muziekinstrumenten maken: Instructiefilm en lesfiche
In dit filmpje wordt getoond hoe je op een eenvoudige manier muziekinstrumenten, zoals een schuddoosje, gitaar en castagnetten kan maken met duurzame materialen.
Als extra kan je de leerlingen een concert laten geven met hun zelfgemaakte …
Video (7)Student (lerarenopleiding) -
Handen wassen voor de operaliefhebber
Wat zijn 20 seconden voor een operaliefhebber?
Om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan is het enorm belangrijk vaak en goed je handen te wassen. Enkele artiesten uit het orkest van Opera Ballet Vlaanderen hebben hiervoor een handig trucje. Dus …
Video -
Kauwgom plakken in de kauwgomboom
Wat kan je met kauwgom op school doen? In een kauwgomboom plakken zoals deze dames!
Video -
Storyboard van jouw figuurlijke rugzak: Inleidend filmpje
Dit PowToonfilmpje vormt de inleiding op een reflectieopdracht waarbij de studenten (lerarenopleiding) een storyboard maken over hun spreekwoordelijke rugzak vol onderwijs.
Video (7)Leerkracht -
Redelijke aanpassingen en evaluaties: Lezing
Een lezing over het evalueren in de onderwijspraktijk. Hoe evalueren we leerlingen die gebruik maken van hulpmiddelen en redelijke aanpassingen? Wat is de norm en moeten ze voor alle leerlingen dezelfde zijn?
Video (8)Leerkracht -
Video in de klas: Strak plan
Ontdek hoe leraar Engels Peter Van Den Broeck met video aan de slag gaat in zijn klas.
'Als je met het maken van filmpjes begint, maak je een beetje een sprong in het diepe. Maar je leert snel bij en het enthousiasme en de motivatie van je leerlingen …
Video -
Meer zelfvertrouwen bij spreekbeurt: One minute tip
Presteren je leerlingen minder goed op een spreekbeurt door stress? Leraar Wieneke Coupé gebruikt het joker-systeem: voor elke spreekbeurt mogen leerlingen een joker inzetten op iets waar ze onzeker over zijn. Bekijk de video.
Video (4) -
Toekomstige leraren overwinnen hun angst voor zingen
‘Iedereen kan zingen’. dat is het motto van zangleraar Jacob Vermeulen. Tijdens zijn workshops aan de lerarenopleiding van Thomas More Mechelen en via zijn eigen organisatie Moving Vibrations, helpt hij zijn leerlingen over een …
Video -
Stimuleer samenwerken met collega's
Wil je graag eens bij een collega in de les gaan kijken? Met collega’s een werkgroep oprichten? Of eens samen les geven? Print dan deze tickets. Deel ze uit aan collega’s of organiseer een speeddate op school. De leraren van het …
Video