-
Maak een smakelijk stilleven
Wat als je moest kiezen tussen kunst en pizza? Dat zou een nachtmerrie zijn! Maar wat als je kunst en pizza kon combineren? Deze DIY doet je dromen uitkomen en toont je hoe je lekkere pizzakunst maakt.
Video -
dynamoPROJECT: Praktijkvoorbeeld
In dit filmpje worden drie praktijkvoorbeelden getoond met getuigenissen van leerkrachten, leerlingen en experts over de meerwaarde om via dynamoPROJECT met een kunstenaar aan de slag te gaan in de klas. De mogelijkheden zijn eindeloos: Schakel …
Video -
Handen wassen voor de operaliefhebber
Wat zijn 20 seconden voor een operaliefhebber?
Om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan is het enorm belangrijk vaak en goed je handen te wassen. Enkele artiesten uit het orkest van Opera Ballet Vlaanderen hebben hiervoor een handig trucje. Dus …
Video -
Sherborne: Praktijkvoorbeelden
In dit filmpje worden fragmenten weergegeven van een les Sherborne.
Video (8)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Respectlied
Een liedje van meester Bob over respect, beleefdheid en meer fatsoen. Bij dit liedje werd een videoclip gemaakt door de school De Klinker (Borsbeek).
Video (24)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Sorrybrief
De Sorrybrief is een interactieve tool in WAI-NOT waarmee je herstelgericht kan werken bij conflictsituaties. Dit filmpje vertelt hier meer over vanuit de ervaring in een klas.
Video (10) -
Circusvoorstelling door eerste leerjaar
In deze video zie je eerst hoe enkele circustechnieken worden aangeleerd: jongleren, hoepelen, diaboloën ...
Vervolgens zie je de voorstelling zelf, met o.a. optredens van acrobaten, clowns, een dierentemmer, een goochelaar en een waterballet.
Video (9)Leerkracht -
Kom op verhaal: Florian de rups
Dit verhaal werd gemaakt volgens de methode kom op, verhaal. Kom op, verhaal! is een methode om met kleuters, leerlingen van de lagere school of in familieverband verhalen te maken.
Video (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Veiliger internet: Afspraken
In deze spiekvideo leggen de leerlingen van De Trinoom te Barendrecht uit wat je best doet en niet doet op internet:
- gratis bestaat niet,
- geef nooit je wachtwoord,
- spreek nooit met onbekenden af,
- zorg dat je een vertrouwenspersoon hebt, …
Video (3)School/onderwijs -
Het Deugdenproject™ strategie 3: Stel duidelijke grenzen
De video laat zien hoe we strategie 3 van het Deugdenproject™ kunnen toepassen in de dagelijkse klaspraktijk.
Een struikelblok wordt omgevormd tot een leermoment door duidelijke grenzen te stellen en door deugdentaal te gebruiken.
…VideoLeerkracht, Ander -
Kinderen met lees- en spelproblemen helpen met voorleessoftware
Jongeren met dyslexie, dysorthografie kunnen vandaag goed geholpen worden door het gebruik van de computer. Binnen een reeks van maatregelen kan het gebruik van voorleessoftware, zoals bijvoorbeeld Sprint nuttig zijn.
Op Berkenboom Jonatan, een …
VideoSchool/onderwijs -
Project talensensibilisering: Ervaringen in zes Vlaamse basisscholen
Wil je weten wat talensensibilisering precies inhoudt? Hoe je er in je lessen aan kunt werken? Wat leerkrachten en leerlingen die er ervaring mee opdeden, ervan vinden? Bekijk dan deze video. Iris Philips, één van de coaches in een …
Video (4)