-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
Kleuren mengen: Praktijkvoorbeeld
Zet verf in de drie hoofdkleuren klaar en laat de kleuters al experimenterend nieuwe kleuren maken.
BeeldLeerkracht -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Maak zelf een vetbol voor de vogels
Maak zelf vetbollen voor de vogels.
Benodigdheden:- frituurvet vast in blokvorm,
- vogelzaad,
- cupcakevormpjes,
- muffinvorm,
- uitsteekvormen,
- ovenplaat,
- bakpapier,
- rietjes of stokjes, …
Beeld (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Paddenstoel met plaatjes
Een close-up van het bovenste deel van een vliegenzwam.
Beeld (6)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, … -
Diffractie van elektronen
Deze bijdrage is een aanvulling van een reeds bestaande bijdrage. Naast Virtual Lab is er ook Remote Lab..
Bron: Natuurkunde : Applets door Els Tanghe
BeeldAndere functie -
Drank en voeding: Prijslijsten watervoetafdruk
Op deze prijslijsten zie je hoeveel water het kost om bepaalde drankjes en maaltijden te maken. Leuk om te gebruiken voor sensibilisering rond de watervoetafdruk bij schoolfeesten, recepties…
Beeld (5) -
Mindmap thema betalen
Dit is een mindmap gemaakt rond het thema betaalmiddelen voor 2 HA. Kan uiteraard in het volgende jaar gebruikt worden als herhaling.
Beeld (7)Leerkracht, Directie -
Knutsel een koekoeksklok
Knutsel een koekoeksklok uit een houten kaasdoos.
BeeldLeerkracht -
Tellen tot en met zes - oefenen van de fijne motoriek: Zonnebloem
Bij deze opdracht oefenen de kleuters:
- de fijne motoriek door het hart van de zonnebloem te vullen met pomponnetjes of zaden die ze nemen met een pincet;
- het tellen tot en met zes;
- het hanteren van materialen.
BeeldLeerkracht -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal