-
Kraak de code: Kerstopdracht
Door de verschillende BookWidgets, verspreid over de tekening, op te lossen vinden de leerlingen een code aan de hand van de verkregen feedback.
De oefeningen behandelen de onderdelen:- lengtematen herleiden;
- oppervlakte;
- omtrek; …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Biodiversiteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond het thema biodiversiteit.
Willie de pratende hamster leert je kleuters alles over de volgende onderwerpen:
- de insectenwereld;
- de bijen en het belang van de campagne Maai mei niet;
- ontbossing;
- afval;
- de ecobrug.
Bij elk subthema …
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Tandenpoetsen: Audiowoordenboek
Je oefent met dit audiowoordenboek de woordenschat in van het tandenpoetsen.
Beluister het woord en herhaal het een paar keer.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Biodiversiteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond biodiversiteit met volgende opdrachten:
- bekijk de filmpje Moestuinen (KRO Kindertijd) en beantwoord de vraag;
- bekijk het filmpje Mier heeft een probleem (MOS) en beantwoord de vragen;
- bekijk het filmpje Elise de eekhoorn …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Leer uit het verkeer: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond verkeer met de volgende opdrachten:
- verbind het geluid aan het juiste vervoersmiddel;
- zoek de zeven verschillen;
- plaats de fietsonderdelen op de juiste plek op de fiets;
- matrix vormen (basisvorm verkeersborden) en kleur; …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Bokkenrijders: Leesstrategieën - Match 3 Maatschappelijke vorming-Nederlands
Leestekst waarop verschillende leesstrategieën worden teogepast:
- oriënterend lezen,
- zoekend lezen,
- intensief lezen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
An interactive journey through World War One: Inleefspel
Wat zou jij gedaan hebben in WOI? In deze BookWidgets leren leerlingen zich in te leven in de tijd van de Eerste Wereldoorlog via de persoonlijke verhalen en documentatie van Armistice Day op de website van BBC Rewind. Bij elke doorklikpagina …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Boerderijdieren: Geluiden
Klik op de foto en beluister het geluid van het varken, de kip, het paard, de koe, de poes, de hond, het schaap en de ezel.
Interactieve oefening -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal