-
Word geen geldezel: Sensibiliseringsvideo
Een geldezel stelt zijn rekening of bankkaart ter beschikking van criminelen, die het geld witwassen door het te versluizen tussen verschillende rekeningen. Dit sensibiliseringsfilmpje wil jongeren wijzen op de gevaren wijzen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Laat de tekst van een afbeelding voorlezen: Voorleesfunctie iPad
In deze video wordt getoond hoe je op een eenvoudige manier de voorleesfunctie op een iPad kunt instellen. Hierdoor kan je de tekst van een afbeelding laten voorlezen. Een handige ondersteuning voor leerlingen met dyslexie, anderstalige …
Video (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Daisy-boeken van #LikeMe: Acteurs lezen voor
De gedrukte boeken van het Ketnet-programma #LikeMe zijn beschikbaar als Daisy-luisterboeken, ingelezen door de acteurs. Zo kunnen leerlingen met leesmoeilijkheden (bv. dyslexie) ook genieten van deze verhalen.
In deze video's zie je een …
Video -
Afval in zee, wat moeten dieren ermee?: De zee begint bij jezelf
Afval in zee, wat moeten dieren ermee? #dezeebegintbijjezelf
Deze video toont de weg die een sigarettenpeuk, mondmasker en plastic zakje afleggen van op straat, via de wind, beken en rivieren, naar zee. Daar vormen ze een gevaar voor dieren: …
Video (11) -
Bewegingsdriehoek: Uitlegvideo over richtlijnen voor bewegen en (minder) lang stilzitten
Dit animatiefilmpje geeft bondig de inhoud van de bewegingsdriehoek weer.
Hoeveel beweeg je best? Welke vorm van bewegen? En wat met lang stilzitten? In een gezonde bewegingsmix wissel je zitten, staan en bewegen af.
Video (3) -
Voedingsdriehoek: Uitlegvideo over wat je best eet
Dit animatiefilmpje geeft bondig de inhoud van de voedingsdriehoek weer. Wat eet je het best?
De voedingsdriehoek geeft weer welke voedingsmiddelen de beste keuze zijn en welke je beter beperkt, met het oog op je gezondheid en het milieu.
Video (10) -
Reclame op sociale netwerken: Sensibiliseringsfilmpje
Slechts één op de vier jongeren beseft dat sociale netwerksites persoonlijke informatie doorspelen aan bedrijven. Wetenschappers van UAntwerpen maakten een filmpje om jongeren uit te leggen hoe ze die (vaak listige) reclame kunnen …
Video (20)