-
Studie-uren in de tweede graad A-finaliteit, wat doe je ermee?: Lesidee
Op deze blog vind je het artikel terug over het project Studie-uren in de tweede graad A-finaliteit, wat doe je ermee? Daarin lees je alles over de databank die in BookWidgets opgezet werd waarin leerkrachten kunnen samenwerken aan webquests om in …
WebsiteStudent (lerarenopleiding) -
Smart met geld: Geldzaken eenvoudig verklaard
Met Smart met Geld leren je leerlingen hoe ze beter met geld kunnen omgaan. Hierdoor krijgen ze meer grip op hun uitgaven. Door de praktische aanpak met videofragmenten en vragen wordt de weerbaarheid van deze jongeren vergroot.
De website …
Website (5)Leerkracht, Ander -
Snap je geld!
Op deze website leer je omgaan met geld. Je kunt er achter komen hoeveel je al van geld weet en leren hoe je spaart en hoe je een administratie bijhoudt. En je krijgt tips over lenen, hulp vragen en hoe je goedkoper kunt leven.
Tijdens het oefenen zal …
Website (4)Leerkracht, Ander -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Doelzoeker: Samen onderweg naar persoonlijke zorg
Wat de zorgvrager belangrijk vindt en waar de zorgvrager gelukkig van wordt zou centraal moeten staan in de zorgbehandeling. Maar hoe verwoord je dat en hoe kaart je dat aan bij jouw zorgverlener? Daarvoor ontwikkelde het Vlaams …
App of software -
Anatomytool: Anatomische structuren
De site Anatomytool ontsluit een uitgebreide (open source) collectie beeld- en leermateriaal.
Website (13)Leerkracht -
ZORO: Competenties in de zorg
ZORO, zorgroute arbeidsmarkt, is een Vlaams-Nederlands project waarbij (toekomstige) zorgprofessionals getraind worden op vlak van 4 zorgcompetenties:
- interprofessioneel samenwerken,
- technologische wendbaarheid,
- intrapreneurship, …
App of software -
Code rails: Infovideo infrabel
Video waarin Code Rails: Escape game van Infrabel wordt uitgelegd.
VideoAndere functie -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Mijn gezond leven: Test hoe gezond je eet en beweegt
Eten en bewegen jouw leerlingen volgens de voedings- en bewegingsdriehoek? Hoeveel zitten ze dagelijks?
Laat je leerlingen met deze website testen hoe (goed) zij eten en bewegen, en laat ze een een persoonlijk plan maken. Moeten ze van vandaag op …
Website (10) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
CO₂-calculator voor scholen
Scholen voor minder CO₂ is een gratis digitale tool die het mogelijk maakt om de CO₂-uitstoot van jouw school te monitoren en in te zetten bij klimaateducatie.
De leerlingen voeren metingen uit en vullen de gegevens in in de CO₂-calculator. …
Website (4)