-
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Sneeuwman knutselen met wattenschijfjes
Met wattenschijfjes maak je deze sneeuwmannen. Als versiering gebruik je knopen, stof, lint, vilt, stift ... Een mooie wens erbij en je kerstkaart is klaar.
Beeld (5)Leerkracht -
Circulaire economie: Infographic
Deze infographic is het princiepsdiagram van de circulaire economie: het vlinderdiagram.
Het toont voor biologische (linkerhelft) en technische (rechterhelft) materialen de verschillende mogelijkheden voor circulariteit, in volgorde van waarde-behoud …
Beeld -
Getallen inoefenen met schuiflatjes
Op een speelse manier getallen tot 99 of 999 inoefenen door het verschuiven van de latjes.
Oefenen op lezen en noteren van getallen.
Beeld (14)Leerkracht -
Bestuursvorm van een land
Een infographic over de verschillend bestuursvormen:
- democratie of dictatuur,
- monarchie, republiek of theocratie.
Beeld (22)Leerkracht -
3D-letters tekenen: Stappenplan
Een visueel stappenplan om letters in 3D te tekenen.
Beeld (45)Leerkracht -
Paddenstoel met plaatjes
Een close-up van het bovenste deel van een vliegenzwam.
Beeld (6)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, … -
Tijdlijn: Overzicht
Eenvoudige tijdsband om te gebruiken bij het nieuwe leerplan van MAVO.
Gekleurde versie volgt later.Beeld (7)Leerkracht -
Drank en voeding: Prijslijsten watervoetafdruk
Op deze prijslijsten zie je hoeveel water het kost om bepaalde drankjes en maaltijden te maken. Leuk om te gebruiken voor sensibilisering rond de watervoetafdruk bij schoolfeesten, recepties…
Beeld (5) -
Mindmap thema betalen
Dit is een mindmap gemaakt rond het thema betaalmiddelen voor 2 HA. Kan uiteraard in het volgende jaar gebruikt worden als herhaling.
Beeld (7)Leerkracht, Directie -
Zelf kerstkaarten maken
Een voorbeeld hoe je een kerstkaart maakt met papier, lint, glitterlijm en lipjes van blikjes.
Beeld (17)Leerkracht -
GGGG-schema
Een visueel hulpmiddel om met een leerling aan de slag te gaan met het GGGG-model:
- Wat is er gebeurd?
- Wat dacht je en voelde je op dat moment?
- Hoe reageerde je?
- Wat was het gevolg van je reactie?
Zowel bruikbaar voor kinderen met faalangst als …
Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner