-
Ontrafel mysterieuze sporen: Stappenplan
Een stappenplan bij de zoektocht Ontrafel mysterieuze sporen.
Wil je met je klas Ontrafel mysterieuze sporen komen ontdekken met de klas? Dan is het stappenplan een handig hulpmiddel om je klasbezoek aan het Erfgoedcentrum (Erfgoedsite Ename) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Lokale volksverhalen: Didactisch materiaal
Prikkel de nieuwsgierigheid van je leerlingen en geef betekenis aan de wereld die hen omringt door gebruik te maken van cultureel erfgoed uit de schoolomgeving: spannende lokale volksverhalen (uit de Vlaamse Volksverhalenbank van de KU Leuven). …
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Wie is het: Spreek- en luistervaardigheid
Spreken en luisteren in spelvorm: met deze werkvorm luistert iedereen naar elkaar én is er toch leven in je klas. De werkvorm is gebaseerd op een mengeling tussen Wie is het? en het gezelschapsspelletje Camel Up (waarin gegokt wordt welke …
Downloadbaar lesmateriaal (90)School/onderwijs -
Hoekenwerk initiatie Frans: Lesvoorbereiding
Lesvoorbereiding over hoekenwerk over de dagen en maanden in het Frans, een aantal lichaamsdelen, de cijfers tot tien en een aantal kleuren.
Downloadbaar lesmateriaal (59)Leerkracht -
Dagen van de week: Puzzel
De leerlingen leren de dagen van de week in het Frans kennen door de puzzel te maken. De puzzel bestaat uit de dagen in het Nederlands, Frans en een afbeelding.
Downloadbaar lesmateriaal (98)Leerkracht -
Reageren op controverse en polarisatie: Infografiek
Deze infografiek biedt inzicht in hoe leerkrachten kunnen reageren op controverse en polarisatie in de klas.
De poster is gebaseerd op een boek van het Vredesinstituut: Omgaan met controverse en polarisatie in de klas (2018, Pelckmans Pro).
Downloadbaar lesmateriaal (4) -
Betrouwbaarheid bronnen: Lesfiche
Zijn sommige bronnen betrouwbaarder dan andere? Zijn er nieuwsbronnen
die je beter vermijdt wanneer je objectieve informatie wil? ... Dit zijn belangrijke
vragen, maar hoe ga je na wat betrouwbaar is en wat niet?Met deze lesfiche …
Downloadbaar lesmateriaal (35)