-
Betalen met een smartphone en tablet: Digiwatte?
Bart legt uit hoe je kan betalen met een smartphone of tablet. Hij beantwoordt vragen zoals:
- Wat is betalen met een smartphone of tablet?
- Hoe doe je dat?
- Wat zijn de voor-en nadelen daarvan?’
Ten slotte vertelt hij meer over het platform …
Video -
Augmented reality in het buitengewoon onderwijs
In BuSO Hoge Kouter in Kortrijk werken leerlingen in het atelier met twee toestellen voor augmented reality. Met behulp van deze systemen krijgen leerlingen die het wat moeilijker hebben ook de kans om een taak van A tot Z prima af te …
Video (3)Leerkracht -
Virtual Reality in de klas: Praktijkvoorbeeld
In deze video krijg je een beknopte uitleg over Virtual Reality en hoe GO! Eureka in Torhout dit inzet tijdens het COSMO-project.
VideoLeerkracht -
Lesmateriaal klaarzetten in Yurls
Deze leraar legt in deze instructievideo uit hoe op zijn school Yurls ingeschakeld wordt om afstandsleren te organiseren.
Je leert hoe je zo'n Yurlspagina kan opbouwen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Dash & Dot: Educatieve robots
Dash en Dot zijn twee educatieve robots die kinderen spelenderwijs leren programmeren. In deze video kom je meer te weten over wat je met deze robots zoal kan doen in de klas.
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Onder de loep: Thema-aflevering over afstandsleren
Wij vroegen aan 4 iPad-coaches hoe zij de eerste week #coronderwijs ervaarden. Wat lukte, wat lukte niet, wat zijn de valkuilen, wat zijn de tips...
Beluister het praktijkverhaal van iPad-coaches Pascal Penta, Maarten Van Hulle, Tom Van den Broeck en …Video -
Video in de klas: Strak plan
Ontdek hoe leraar Engels Peter Van Den Broeck met video aan de slag gaat in zijn klas.
'Als je met het maken van filmpjes begint, maak je een beetje een sprong in het diepe. Maar je leert snel bij en het enthousiasme en de motivatie van je leerlingen …
Video -
Een game om leerstof te herhalen: Strak plan
De leerlingen uit het 2de leerjaar van Martin Keldermans maken extra oefeningen in het spel Kweetet. Dat kan thuis en in de klas.
'De oefeningen die ik op Kweetet plaats zijn niet verplicht, en toch merk ik dat 80 procent ervan gemaakt wordt. …
Video -
Games in de klas: Strak plan
Jeroen Heremans, leraar Engels in het derde en vierde middelbaar, gebruikt het computerspel Classcraft om leerlingen te motiveren en de klas onder controle te houden. Classcraft is een online beloningssysteem. Bekijk de videoreportage.
Meer …
Video (3) -
Zo maak je herhalingsoefeningen spannend: One minute tip
Debby Van Tulden, leraar wiskunde in het Sint-Ursula instituut in Onze-Lieve-Vrouw-Waver, zocht een manier om haar leerlingen te motiveren voor herhalingsoefeningen. Daarom organiseert ze een battle tussen verschillende klassen. Hiervoor maakt ze …
Video -
Keep IT simple
Inleiding
De school in dit praktijkvoorbeeld ontwikkelde de laatste jaren een doordacht ICT-beleid op basis van de ICT-eindtermen en haar eigen noden. Een eerste pijler binnen dit ICT-beleid is de ontwikkeling van een elektronische omgeving die …
VideoSchool/onderwijs -
Digitale leerpaden
Inleiding
Dit praktijkvoorbeeld illustreert het gebruik van een (digitaal) leerpad in de les Nederlands. Een leerpad is een gestructureerd leerobject waarmee leerlingen zelfstandig en op eigen tempo bepaalde leerstof verwerken. Leerpaden kan je …
VideoSchool/onderwijs