-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Les souliers de Saint Nicolas: Histoire pour enfants
Video waarbij het verhaaltje Les souliers de Saint Nicolas wordt voorgelezen. Leerlingen kunnen het verhaaltje meevolgen aan de hand van de afbeeldingen.
VideoLeerkracht -
Le petit Saint Nicolas: Histoire
In deze video wordt het verhaal voorgelezen van le petit Saint Nicolas. Leerlingen kunnen het verhaal meevolgen aan de hand van de tekeningen in het boek.
VideoLeerkracht -
Automobielsector: Beroepen
Op deze pagina vind je acht getuigenissen van mensen die hun weg hebben gevonden in de talloze jobs van de automobielsector. De professionals getuigen over de meerwaarde van een hogeschoolopleiding in de automotive.
Video -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Veilig werken aan hyrbride voertuigen
Kennismakingsvideo, Veilig werken aan hyrbride voertuigen.
De innovatie ligt in dit project op verschillende gebieden. Voor de implementatie van de ontwikkelde EV’nAR wordt gebruik gemaakt van augmented reality op een hololens. Dit is een …
VideoLeerkracht -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Spatial Augmented Reality
In De Hoge Kouter Kortrijk, buitengewoon onderwijs, wordt Spatial Augmented Reality ingezet om leerlingen te ondersteunen bij assemblagetaken. De school participeert aan het COSMO-onderzoek waarbij de technologie verder op punt wordt gezet. Hoewel …
VideoLeerkracht -
Limburg STEM't af! 2020-2021: Living Lab Industrie 4.0
De uitdaging voor secundaire scholen op weg naar industrie 4.0 is dat leraren en leerlingen moeten beschikken over de nodige vaardigheden en competenties. En laat dat net zijn waarop Living Lab inzet. De leerlingen hebben de simulatie van Fisher …
Video -
Limburg STEM't af! 2020-2021: Veilige windenergie
Een eenvoudige windmolen voldoet niet aan de veiligheidseisen wegens de mogelijkheid van op hol slaan bij hevige wind. Daarom maakten we een windmolen met draaibare wieken, die uit de wind geplaatst kunnen worden. Hiermee wordt energie opgewekt …
Video -
Limburg STEM't af! 2020-2021: Procesgestuurde matrijskoeling
Data-uitwisseling 4.0 is een must om de koeling tijdens het extrusieproces van kunststoffen op een slimme en geconnecteerde manier te laten verlopen. Het project bestaat er in om een simulatie van deze opstelling te bouwen. De leerlingen …
Video