-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Productie van een vouwbare smartphone: Reportage
Videoreportage over het bezoek aan een smartphonefabriek in Shenzhen in China waarbij je leert hoe vouwbare smartphones (of foldables) in elkaar worden gezet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
3D-animaties van technische zaken
In dit Engelstalig videokanaal worden technische zaken zoals gebouwen, skiliften, bruggen ... aan de hand van 3D tekeningen en animaties uitgelegd.
VideoLeerkracht, Ander -
Erfgoed: Audiovisueel materiaal voor secundair onderwijs
Wil je aan de slag met audiovisueel materiaal voor erfgoedlessen? Op Archief voor onderwijs vind je inspiratie rond erfgoed en STEM, erfgoed en Nederlands, erfgoed en burgerschap, erfgoed en historisch bewustzijn, iedereen erfgoedt & …
Video -
Presentatietips: Instructievideo
In dit filmpje van een vijftal minuten geeft mediatrainer Lies Martens drie tips voor een sterke presentatie of spreekbeurt. Ze vertelt wat niet werkt en hoe het beter kan.
Video -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Energie: Warmtenetten
Energie is veel meer dan elektriciteit alleen. We gebruiken bijvoorbeeld 75% van onze energie om warmte te produceren. Dat doen we vaak met fossiele brandstoffen, zoals aardgas of olie. Maar zo ontstaan CO2 en broeikasgassen. En die leiden dan …
Video -
Nettiquette op Social Media
De 10 basisregels van nettiquette worden helder uitgelegd. De video werd gemaakt in het kader van een lerarenopleiding.
Video (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
WeVideo: 10 redenen waarom WeVideo de beste video-editor is
Ik vertel waarom ik Wevideo één van de beste video-editingplatformen in de cloud vind. Het heeft interessante voordelen ten opzichte van een traditioneel softwarepakket dat je moet installeren op een lokale (vaak dure) …
VideoSysteembeheerder -
Nepnieuws: Waarom laten we ons verleiden?
Waarom laten we ons zo verleiden door nepnieuws? En waarom circuleren er net in onzekere tijden (zoals deze corona-tijden) zoveel geruchten, fake berichten en complottheorieën?
Video (6)