-
Kennismakingsspelletjes voor de bijles Frans, Engels, Spaans of Duits
Bij taallessen is het raadzaam om voor de inhoudelijke start informeel gedurende een halfuurtje kennis te maken via een spel. Zo is het ijs meteen gebroken. In dit artikel vind je naast de Nederlandse versie van het …
Artikel (3) -
Leerlingen motiveren om een taal te leren
Ken je het? Leerlingen die schroom hebben of angstig zijn om te praten voor de klas. Hoe kunnen wij deze leerlingen helpen?
Dat kan door het inzetten van technologie zoals de iPad.
Het doel is niet het gebruiken van een iPad maar wel hoe stimuleren …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Phyphox: Handleiding
In deze bijdrage worden een aantal mogelijkheden toegelicht van het gebruik van Phyphox op de smartphone.
Artikel (3)Andere functie -
Musea zetten hun deuren digitaal open met aangepast lesmateriaal
Alle musea zijn dicht, maar je kan op zoveel educatieve manieren de collecties verkennen.
Net op momenten als deze kan je kinderen en jongeren met musea laten kennismaken.Vele medewerkers hebben trouwens aangepast lesmateriaal en tips uitgewerkt om …
Artikel (6) -
Aan de slag met de Slimste Mens
Gebruik de populariteit van het spelprogramma De Slimste Mens om met je leerlingen creatief aan de slag te gaan. Laat hen hiervoor gerichter de actualiteit volgen, dompel hen in archiefmateriaal van bv. Twitter, websites van kranten en/of YouTube. …
Artikel (15)Leerkracht -
Vlaamse Olympiades voor Natuurwetenschappen
De wedstrijden zijn interscolair en de deelname is op individuele basis. Ze bestaan uit een eerste en tweede ronde en een finale. (Bij de Junior Olympiade Natuurwetenschappen is er geen finale ronde). Voorafgaand aan de finale worden …
Aankondiging -
Lingua Podium: Immersieonderwijs
Lingua Podium is een vzw bestaande uit leerkrachten die in het immersie-onderwijs in de Fédération Wallonie-Bruxelles lesgeven of hebben lesgegeven.
Taalleren op een leuke manier is het motto van Lingua Podium en dit biedt de …
Aankondiging (5)Leerkracht -
Belgische Informatica-olympiade
Een vernieuwde wedstrijd voor iedereen: elke leerling uit het secundair kan deelnemen zonder enige voorkennis.
De eerste ronde bevat enkel puzzelvragen en logica, geen vragen over programmeren, dus er is geen voorkennis vereist. Enkel de finale …
AankondigingStudent (niet lerarenopleiding)