-
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Le week-end de Marie : Stripverhaal met oefeningen
In het eerste deel lees je en luister je naar een stripverhaal dat vertelt over de activiteiten van Marie tijdens haar weekend. Je neemt korte notities die je gebruikt om de test in het tweede deel op te lossen. In deel drie oefen je met een …
Interactieve oefening (9)Leerkracht -
Expressions de temps: Vertaaloefening en dictee (3)
Hier kan je zinnen zowel mondeling als schriftelijk oefenen. Nadien kan je zelf een dictee doen over deze zinnen. Je oefent op les expressions de temps.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Wheel of names: Kennismakingsoefening Frans
Leerlingen draaien aan het rad en lezen en beantwoorden een kennismakingsvraag in het Frans. Het spel kan een ijsbreker zijn aan het begin van een nieuw schooljaar.
Interactieve oefening (58)Leerkracht -
Ecotellers: Reken uit hoeveel je kan besparen
Duid aan hoeveel keer per week je een douche neemt, hoeveel schermtijd je hebt en hoe je op reis gaat. De ecoteller berekent je verbruik van water, elektriciteit en de bijhorende kosten en CO₂-uitstoot.
Interactieve oefening (3) -
Computational thinking: Online workshop
Deze online workshop is ontwikkeld voor leerkrachten. Computational thinking maakt onderdeel uit van de eenentwintigste eeuwse vaardigheden. Kennisnet introduceert je in de workshop met de wereld van logisch nadenken en programmeren. Ze …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw