-
Snijsjabloon voor pinguïn: STL-file
Deze stl-file print een sjabloon waarmee men afbeeldingen op een karton (bij voorkeur <2mm dikte) kan overbrengen.
Indien deze vormen dan uitgeknipt, gestapeld en vastgelijmd worden bekomt men (met enige verbeelding) een pinguïn in …Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Flitskaarten: Prowise Presenter
In deze les wordt de tool flitskaarten uitgelicht.
Ontdek verschillende praktijkvoorbeelden waarmee je direct aan de slag kan gaan of die kunnen inspireren om gepersonaliseerde oefeningen met deze tool te ontwerpen.
Je vindt hier volgende …
Interactieve oefeningNieuw -
Le verbe avoir et vocabulaire: Extra oefeningen - Casse-cou 5
BookWidget met extra oefeningen op de vocabulaire en grammaire uit module 4 tot acte 3.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bankbiljet ontwerpen: Opdracht
Wat staat er allemaal op een eurobiljet? Welke echtheidskenmerken vind je op bankbiljetten? Wie heeft deze biljetten ontworpen?
Ontwerp naar analogie met wat je leerde over de eurobiljetten zelf een bankbiljet met echtheidskenmerken.Downloadbaar lesmateriaal -
Op zoek naar werk: Lesfiche
Deze lesfiche zet de belangrijkste zaken op een rijtje voor jongeren die de arbeidsmarkt betreden na einde studies (afgestuurd of stoppen met studeren). Werk zoeken is namelijk ook iets wat jongeren moeten leren en daar helpt deze les bij.
Het …
Downloadbaar lesmateriaal -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Werken met de vulgreep: Opdrachtenreeks
Leerlingen leren werken met de vulgreep in een rekenblad. Deze opdracht kan zowel in Microsoft Excel als Google Spreadsheet gemaakt worden.
Interactieve oefeningLeerkracht -
AI in de landbouw: Transportband met objectherkenning via Python notebooks
Artificiële intelligentie wordt al vaak gebruik in de industrie, maar weten de leerlingen wel wat dit inhoudt?
In dit lespakket leren leerlingen AI kennen. Ze leren aan de hand van Python notebooks een objectherkenningsalgoritme gebruiken en zelf …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Seriële communicatie van Arduino naar pc: Cursus
In dit document krijg je uitgebreide informatie over de seriële communicatie van Arduino naar pc. Je leert hoe je gegevens vanuit de Arduino via de USB naar de pc kan versturen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Tekenen met SketchUp Free en SketchUp for Schools voor 3D-printen en lasersnijden
Introductie op de gratis online programma's SketchUp Free en SketchUp for Schools. Met beide programma's kunnen ontwerpen voor 3D-printen gemaakt worden. In de 'for Schools'-versie kunnen ook bestanden voor lasersnijden gemaakt worden. Er is 'for …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Installatie van Arduino IDE: Handleiding
In deze handleiding krijg je uitgebreide inforamtie over het installeren en instellen van de Arduino Integrated Development Environment (IDE). Dit voor de Arduino UNO, MEGA, nano, UNO (WAVGAT), ESP8266, ESP32 en ATtiny.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht