-
Level Up: Magazine over gezond gamen
Ons nieuw magazine over gezond gamen is nu beschikbaar: Level Up! Het bevat 32 interactieve en inzichtrijke A4 pagina’s rond gezond gamen en digitale balans.
Wat zit er onder andere in?
- uitleg over de wereld van games: evolutie, soorten …
Fysiek materiaal -
Talkr: Laat foto's praten
De app Talkr laat jou toe om foto's te laten spreken. Door eigen of andere foto's te importeren breng je het personage op de foto als het ware tot leven.
De app Talkr Live biedt dezelfde mogelijkheden. Hierbij is het echter mogelijk om live op …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Digitale leerpaden in de zachte sector in het technisch en beroepsonderwijs: Project Innovet
Artikel waarin je meer te weten komt over het Innovet-project Digitale leerpaden in de zachte sector in het technisch en beroepsonderwijs. Het project focust op digitale leerpaden en praktijkgerichte vormingen in de zachte sector. Er werden …
Artikel -
Learning Bridge 2.0: Project InnoVET XR
Het is niet altijd gemakkelijk om de leerlingen goede EHBO vaardigheden aan te leren. Via dit project kunnen leerling in een veilige virtuele omgeving deze skills leren kennen en zelfstandig inoefenen met een evaluatie op het einde van de rit. …
Artikel -
James uurwerk: Lesbundel
Lesmateriaal rond innovatieve zorgmaterialen: James uurwerk.
Downloadbaar lesmateriaal -
Reanimatiepoppen en GERT-pak: Presentatie
Lesmateriaal rond reanimatiepoppen en GERT-pak.
Hier vind je zowel extra info als oefeningen terug.
Downloadbaar lesmateriaal -
Aan de slag met Whizzkids, ICT-integratie in de klas: Training
Wat met al die computers in de klas? Hoe kan je ze efficiënt inzetten in de klas?
Om de digitale kloof te verminderen organiseert Whizzkids gratis ICT-wedstrijden geïntegreerd binnen de eindtermen. Het pedagogisch en didactisch gebruik van …
tot
Nascholing of activiteit (5) -
Aan de slag met Whizzkids, ICT-integratie in de klas d.m.v. interactieve workshop: Training
In deze interactieve workshop ga je aan de slag met het gratis materiaal van Whizzkids (Whizzkids-wedstrijd - Qwhizzkids - thematische Qwhizzkids - challenges - ICT-tips) en kom je te weten hoe je de digitale competenties rechtstreeks in de klas …
Nascholing of activiteit -
Breng Tacitus tot leven met AI
Artikel over een project rond AI-technologie, een samenwerking tussen de UGent en het Sint-Lievenscollege, waar een brug werd geslagen tussen twee ogenschijnlijke tegenpolen: klassieke talen en programmeertalen. In dit project kan je je kennis van …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Latijn en Game Design: Project Nicolai Klimii
Latijn en programmeren, het lijken schijnbare tegenpolen die je niet meteen in dezelfde context zou gebruiken. Dit gameproject, dat een samenwerking vormt tussen de Educatieve Master UGent en het Sint-Lievenscollege bewijst het tegendeel. Door een …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
ICT-integratie derde graad: Bachelorproef digitale tools
Voor mijn bachelorproef maakte ik deze website. Het is een overzicht van digitale tools om te gebruiken in de klas bij het aanbrengen van de 21e-eeuwse vaardigheden.
In de instructievideo's leg ik stap voor stap uit hoe de tools precies werken …Website (4)Student (lerarenopleiding) -
AI in de klas: Waarom en hoe?
Artikel over hoe en waarom je AI kan inzetten in de klas. Je ontdekt enkele concrete ideeën om AI te betrekken in taalvakken, in kunst en in de ruimere maatschappij. Zo kan dit als inspiratie dienen voor het opzetten van vakoverschrijdende …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, …