-
Grieks en Minecraft: Akropolis Avontuur
Hoe breng je educatieve technologie in de klassieke talen? Vorig academiejaar ontwierpen mijn studenten en ik lesmateriaal dat net dit deed! We ontwikkelden twee levels waarin leerlingen het oude Rome konden verkennen en via opdrachten meer …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Breng Tacitus tot leven met AI
Artikel over een project rond AI-technologie, een samenwerking tussen de UGent en het Sint-Lievenscollege, waar een brug werd geslagen tussen twee ogenschijnlijke tegenpolen: klassieke talen en programmeertalen. In dit project kan je je kennis van …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Open een AI-kunstgalerij!
Van artificiële intelligentie heb je wellicht al gehoord. Slimme computers die auto’s vanzelf doen rijden, slimme vuilnisbakken die helemaal zelf kunnen sorteren, gezichtsherkenning bij camera’s … Die slimme computers …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Pythia: Epigrafie, poëzie en AI
Bij het bestuderen van de Klassieke Oudheid vertrouwen we op allerlei bronnen. Verhalen van grote dichters, prachtige tempels, tekeningen op allerlei objecten … In dit AI-project maak je kennis met de epigrafie, de tak van archeologie die …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
AI in de klas: Waarom en hoe?
Artikel over hoe en waarom je AI kan inzetten in de klas. Je ontdekt enkele concrete ideeën om AI te betrekken in taalvakken, in kunst en in de ruimere maatschappij. Zo kan dit als inspiratie dienen voor het opzetten van vakoverschrijdende …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
AI & ART: Ontketen jouw lyrische Picasso
In dit educatief AI-project zullen we kunst maken met artificiële intelligentie. Niet door ingewikkelde technieken en berekeningen, maar door een simpele zin in te toetsen. Zo duik je in de 'verbeelding' (latent space) van de artificiële …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Gynzy: Galgje met eigen woorden
De leerlingen zoeken woorden door letter per letter te raden.
App of softwareLeerkracht -
AI Op School: Sociale robot
Sociale robot van Dwengo is een vakoverschrijdend STEM-project voor de eerste en tweede graad van het secundair onderwijs. In een aantal modules gaan leerlingen aan de slag om zelf een sociale robot te ontwerpen, te programmeren en te …
Website -
Piskel: Online sprite en pixel art editor
Piskel is een gratis online editor voor geanimeerde sprites en pixelart. Met deze desktop- en webapplicatie maak je pixelkunst en geanimeerde sprites die lijken op de sprites die in oude 2D-games werden gebruikt.
App of software (6)ICT-coördinator, Systeembeheerder -
Dwengo: Aan de slag met lesmateriaal over AI en STEM
Ga jij al aan de slag met informaticawetenschappen en techniek in de klas? Dwengo vzw geeft jou de nodige ondersteuning. De lespakketten zijn gebruiksvriendelijk, maatschappelijk relevant, wetenschappelijk onderbouwd, en inclusief.
Dwengo vzw …
Website (7) -
HOWEST behoort tot de internationale top met de opleiding tot Technical Artist
De Hogeschool West-Vlaanderen (HOWEST) is dé pionier op het vlak van 3D-toepassingen in ons land en scoort ook internationaal hoge ogen met deze opleiding. Diverse Digital Arts and Entertainment (DAE) afgestudeerde Belgen bekleden topfuncties …
ArtikelAnder -
Autodesk SketchBook
Autodesk SketchBook is een intuïtieve schilder- en tekenapp en maakt van je tablet een digitaal schetsboek. De tools ontworpen voor (professionele) kunstenaars, illustratoren en ontwerpers zijn vrij eenvoudig te gebruiken met de vingers …
App of softwareAndere functie