-
Digitale rubric: Spreekopdracht evalueren - Campus Nederlands 4
Met deze digitale rubric evalueren de leerlingen hun eigen presentatie (gemaakt op basis van de criteria bij Campus 4, Deel 4, les 23: presentatie van de mythe).
Mogelijke praktische uitvoering in de klas: De leerlingen voeren hun presentatie uit voor …
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Herhaling EHBO
BookWidget EHBO om leerstof van de voorbije jaren te herhalen. Bij de vragen zijn ook filmpjes toegevoegd waarin je het antwoord op de vraag kan vinden.
Interactieve oefeningLeerkracht -
E-mail schrijven: Zelfevaluatie
In deze oefening maken de leerlingen een zelfevaluatie en -reflectie van een eigen geschreven e-mail. Deze oefening kan ook met een partner samen ingevuld worden (peer-evaluatie). De criteria staan uitgeschreven in een rubric en zijn gebaseerd op …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Werelddierendag: Actualiteitsopdracht
Opdracht begrijpend lezen over Werelddierendag. De leerlingen lossen vragen op bij de artikels van Nieuwsbegrip over Werelddierendag.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Aardbeving in Marokko: Begrijpend lezen actua
Begrijpend lezen bij een artikel over de zware aardbeving in Marokko.
Het lesmateriaal van Nieuwsbegrip werd in een BookWidgets gegoten.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Evras: Actualiteitsopdracht
Begrijpend lezen bij een actueel artikel over Evras.
De leerlingen krijgen een artikel te zien van VRT over de misverstanden rond Evras en moeten hier vragen over oplossen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Modaliteiten in de krant: Oefening
Dit is een BookWidgets met een extra oefening over modaliteit, specifiek gelinkt aan modaliteit in kranten. Het gaat enkel over (on)zekerheidsmodaliteit en gevoelsmodaliteit.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Leen e-readers voor je klas
Wil je je leerlingen eens verrassen door ze te laten lezen op een e-reader? Met onze compacte en lichte e-readers kunnen je leerlingen lezen waar en wanneer ze maar willen.
Als leerkracht secundair onderwijs kan je voor een leesproject voor …
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal