-
Opruimen scheepswrakken: Infografiek
Afgelopen jaar verwijderde een team van professionele duikers 8 ton aan visnetten, vislood en ander marien zwerfvuil uit het gezonken scheepswrak SS Kilmore.
Informeer je leerlingen over deze problematiek met behulp van deze informatieve zoekplaat.Beeld -
Eerste hulp bij tandongevallen: Infofiche
Deze infofiche werd opgesteld door het Vlaams Instituut Mondgezondheid en geeft aan wat je moet doen bij een gebroken of verplaatste (melk)tand.
Beeld -
Jaarlijn
Jaarlijn om in de klas op te hangen met seizoenen als achtergrond.
Beeld (10)Leerkracht -
Drank en voeding: Prijslijsten watervoetafdruk
Op deze prijslijsten zie je hoeveel water het kost om bepaalde drankjes en maaltijden te maken. Leuk om te gebruiken voor sensibilisering rond de watervoetafdruk bij schoolfeesten, recepties…
Beeld (5) -
Watervoetafdruk: Infographics
In enkele beelden geven we info over de watervoetafdruk in het algemeen, de watervoetafdruk van kledij, papier, voeding, snacks en drank en enkele tips om je watervoetafdruk te verkleinen.
Beeld (20) -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Farmony: Serious game over duurzame landbouw
Farmony is een serious game die je in de huid laat kruipen van een Vlaamse land- of tuinbouwer. Run je bedrijf en ontdek hoe de Vlaamse landbouw steeds duurzamer wordt.
Het is een spelconcept om duurzaamheid concreet en in al zijn facetten aan bod …
App of software (3)Ander -
Malariaspot
Een serious game om meer zicht te krijgen op de mondiale problematiek van malaria.
App of softwareLeerkracht -
My life as a refugee: In het hoofd van de vluchteling
Aan de hand van deze app kunnen jongeren zich verplaatsen in de rol van een vluchteling van hun leeftijd. Hiervoor selecteren ze een personage dat moet vluchten, waarbij ze telkens moeten bepalen welke keuze de vluchteling moet maken. Neemt hij …
App of software (4)Directie -
Waarom lezen we ...: Tegeltjeswijsheid
Een tegel met een citaat van Nelson Mandela.
Beeld (4)Leerkracht -
Mindmap maken bij focusthema 3 - 5 Beaufort
In bijlage een voorbeeld van een mindmap horende bij focusthema 3 van de methode Beaufort 5.
Beeld (3)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
World of Goo: Structuren bouwen
World of Goo daagt in een spelvorm leerlingen uit om hun doel te behalen door het bouwen van structuren. Zodra de speler dit doel bereikt wordt hij uitgedaagd tot een hoger (moeilijker) niveau.
App of software (3)Leerkracht