-
AI-prompt leesvragen uit teksten genereren
Met deze AI-prompt kun je leesvragen uit teksten genereren.
Er zijn twee prompts. De eerste is voor chatPDF en de tweede voor Copilot.
Copilot is trager, maar de output lijkt iets kwalitatiever.
Het model maakt een onderscheid tussen vragen die …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
EV'nAR: Handleiding
EV'nAR is een AR-tool die je kan gebruiken op de Microsoft Hololens, smartphone en tablet. Met behulp van deze app kan de leerling via augmented reality kennis maken met een elektrisch voertuig en een waterstofvoertuig.
Downloadbaar lesmateriaal -
Een filmpje maken met de app Clips: Stappenplan
Clips is een app waarmee je leuke video's kan maken. Het beschikt over enerzijds zeer eenvoudige regelaars en het heeft anderzijds verbazingwekkende effecten die je aan jouw video kan toevoegen. Je kan rechtstreeks in de app filmen en/of …
Downloadbaar lesmateriaal (25)Leerkracht, ICT-coördinator -
Nomofobietest: Verslaafd aan je smartphone? - Explobots
Aan de hand van dit werkblaadje kunnen de leerlingen een nomofobietest afleggen om zo te ontdekken of ze verslaafd zijn aan hun smartphone of niet.
Downloadbaar lesmateriaal (9) -
Lucidpress: Basiscursus
Lucidpress is webgebaseerde publishing software waarmee je brochures, flyers, nieuwsbrieven, visitekaartjes, posters, tijdschriften en presentaties kan maken.
In deze cursus leer je de basis van Lucidpress en ontwerp je een aantal pagina's voor een …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Gezondheid: Apps en digitale toepassingen
Deze uitgebreide cursus gaat over het gebruik van apps en digitale toepassingen die allemaal met het thema gezondheid te maken te hebben. Volgende onderwerpen komen aan bod:
- voeding,
- beweging,
- medicijnen,
- dokter,
- EHBO, …
Downloadbaar lesmateriaal (20)Leerkracht -
Wie wint de teamchallenge in de klas?: Lesfiche 8.4
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Betrokkenheid verhogen met vragenlijst of stellingenspel: Lesfiche 8.2
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (7)Leerkracht -
Ben je reclamewijs?: Lesfiche 3.10
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Reclame herkennen: Lesfiche 3.9
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
De school(omgeving) herontwerpen en (na)bouwen: Lesfiche 3.3
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (11)Leerkracht -
Starten met VR in de klas: Infobundel
Deze bundel richt zich tot scholen die aan de slag willen gaan met Virtual Reality (VR) en meer specifiek met assemblagetaken in Virtual Reality. Je leest er o.a. over de geschiedenis van Virtual Reality en krijgt heel wat …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht