-
OctoStudio gebruiken om een micro:bit Maqueen-robot op afstand te besturen
Met dit project programmeer je met behulp van een micro:bit de Maqueen-robot zodat je het draadloos kan besturen met OctoStudio op een smartphone of tablet. Volg stap voor stap het leerpad.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Herhalingsoefeningen Nederlands 1: Vakantietaak
Deze webquest omvat oefeningen bij het boek Gips van Anna Woltz. De oefeningen kunnen gebruikt worden als herhalingsoefeningen voor het vak Nederlands op het einde van het eerste middelbaar.
De oefeningen werden opgedeeld per hoofdstuk. Er …
Interactieve oefeningLeerkracht -
EDUbox Lezen: Tool
Met de EDUbox Lezen wil VRT - samen met Het Leesoffensief (samenwerkingsverband tussen de departementen Onderwijs en Vorming, Cultuur, Jeugd en Media, en Welzijn) - zoveel mogelijk leerlingen mobiliseren om te lezen, voor te lezen of samen te …
Interactieve oefening (3) -
Henna op je huid: Leerpad bij het boek
Deze Webquest omvat oefeningen bij het boek Henna op je huid van Dirk Bracke.
- De oefeningen werden opgedeeld per hoofdstuk.
- Er staan inhoudelijke vragen bij per hoofdstuk om te controleren of het hoofdstuk gelezen werd.
- Er werden …
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Figuurlijke taal: Creatieve oefening
Deze taak is bedoeld om op een creatieve manier aan de slag te gaan met figuurlijke taal. Na het leren over letterlijk en figuurlijk taalgebruik, en de spreekwoorden en zegswijzen te studeren, is het tijd om te genieten van …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Hydraulica: Webquest
Het einddoel van deze opdracht is dat de leerlingen een hydraulische kraan/robotarm bouwen met behulp van injectiespuiten.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Programmeren met LEGO MINDSTORMS: Leerpad
In dit leerpad komen verschillende aspecten aan bod:
- onderdelen van een robot;
- bouw van een LEGO MINDSTORMS EV3;
- kennismaking met de EV3 Classroom;
- de eerste opdrachten;
- EV3 Rally Finale.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Semantische termen: Webquest - Campus Nederlands 2
Maak de webquest over:
- synoniemen,
- antoniemen,
- homoniemen,
- hyperoniemen/hyponiemen.
Interactieve oefening (8)Leerkracht -
Sensoren en actuatoren: Theorie en opdrachten
Theoretische uitleg en oefeningen over sensoren, actuatoren en de toepassing van deze systemen in een productieautomatisatie.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Pasen: Webquest
Dit is een digitale escaperoom rond het thema Pasen. Er komen verschillende vaardigheden aan bod, zoals begrijpend lezen, logisch redeneren en geconcentreerd luisteren. Daarnaast worden er ook een aantal (taal)spelletjes aangeboden.
Interactieve oefening (13)Leerkracht -
Bevrijd Albert Einstein: Eduscape over energie
Albert Einstein is opgepakt door de geheime politie. Jij kan hem bevrijden door de code te kraken. Los vragen op over energie, batterijen en stroomkringen en krijg zo telkens een stukje van de code.
Deze opdracht sluit aan bij thema 3 (machtig …
Interactieve oefening (15)Leerkracht