-
Generatieve AI veilig en verantwoord inzetten: Toolkit voor in de klas
Deze door Microsoft ontwikkelde toolkit is ontworpen voor leerkrachten die lesgeven aan leerlingen van 13 tot 15 jaar. Het heeft tot doel generatieve AI op een toegankelijke manier te introduceren en bewustzijn bij jongeren op te bouwen door …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, Ander -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Oekraïne: Tijdlijn met info i.v.m. het conflict met Rusland
Engelstalig lesmateriaal ontwikkeld door Ms. Kathryn Greene over Oekraïne: Google doc met weblinks en een tijdlijn vanaf de tiende eeuw.
Je kan het inzetten om het conflict in een context te plaatsen. Je kan dit combineren met de presentatie …
Downloadbaar lesmateriaal (4)School/onderwijs -
Verschil tussen lineaire, recycling en circulaire economie
Deze infographic geeft op visuele wijze het verschil weer tussen een lineaire-, recycling- en circulaire economie.
Downloadbaar lesmateriaal -
Stadsplan: Sjabloon
Afbeelding te gebruiken bij het onderdeel de weg uitleggen, expliquer et demander le chemin, maar ook een Nederlandse en Engelse versie voor giving and asking directions. Gemaakt met gratis onderdelen vanop Canva en enkele afbeeldingen op …
Downloadbaar lesmateriaal (156)Pedagogisch begeleider, Ander -
The passive: Rules
Hoe komt de lijdende vorm of the passive tot stand in het Engels? Wat zijn de vormen? Hoe ga ik van de bedrijvende of actieve naar de lijdende vorm? De regels worden bondig voorgesteld met een aantal voorbeeldzinnen.
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht, ICT-coördinator -
Leer programmeren met Flappy Bird
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks leer je binnen een uurtje de logica van het programmeren door commando's te rangschikken. Het online programma gebruikt een gelijkaardige vormgeving als …
Interactieve oefening (6)Organisatie, firma, vzw -
Leer programmeren met Angry Birds
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks creëer je een wereld waarin je een racespel kan spelen met de Angry Birds figuren. De lessenreeks bouwt op in moeilijkheid.
Interactieve oefening (6)Organisatie, firma, vzw -
Leer programmeren met Anna en Elsa uit Frozen
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks leer je binnen een uurtje de logica van het programmeren door commando's te rangschikken. Het online programma gebruikt een gelijkaardige vormgeving als …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Computer - input en output apparaten werkeenheid
Interactief Smartboard presentatie voor IWB gericht op de identificatie en beschrijving van input en output apparaten en computers werkeenheid.
Vertaald door
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht, ICT-coördinator, …