-
Thuis in Erfgoed: Audiovisueel materiaal
FARO maakte in kader van Erfgoeddag 2024 een audiovisuele collectie aan rond het jaarthema Thuis op Het Archief voor Onderwijs. Hierin bekijken we in zes delen hoe een thuisgevoel vorm krijgt: in de wijk, in taal en in verschillende …
Video -
Groepsspellen: Hersenkrakers en puzzels voor jong en oud
Op deze site vind je een verzameling hersenkrakers, puzzels, rebussen, droedels, breinbrekers, raadsels, tongbrekers, anagrammen, 24 games, quizvragen en woordgrappen.
WebsiteLeerkracht -
Woordenschat, voedselbudget en logaritmen
Wat hebben de woordenrijkdom van een schrijver en iemands budget besteed aan voedsel met mekaar te maken? Wel, meer dan je zou denken! Het wiskundig verband blijkt logaritmisch te zijn.
Het maken van een wiskundig model met behulp van …ArtikelAndere functie -
Leerpaden in OneNote voor wiskunde: Webinar
Verbeter het wiskundeonderwijs in jouw school met dit webinar over het effectieve gebruik van leerpaden in OneNote. Leer hoe je gestructureerde leertrajecten kunt creëren om de prestaties van jouw leerlingen te versterken.
Nascholing of activiteit -
Wat is een isomosnijder?
Een schuimsnijder is een elektrisch apparaat dat dient om handmatig of computergestuurde vormen uit polystyreen schuim (piepschuim of Isomo) te snijden. Door een fijne gloeidraad smelt er een …
Website -
De naaimachine: Praktijkopdracht
Een naaimachine gebruikt een mechanische techniek om stoffen aan elkaar te naaien of te versieren. In tegenstelling tot naaien met de hand, maakt de naaimachine gebruik van twee draden garens, de bovendraad en de onderdraad. De bovendraad loopt …
Website -
Online leerplatform: Digitaal borduren
Borduren is het maken van versieringen met naald en garen op textiel, leer of andere ondergronden. Digitaal borduren doe je met een computeraangestuurde borduurmachine die via een softwareprogramma een steekbestand leest en borduurt met …
Website -
Grafieken maken: Hoe doe je dat en wanneer gebruik je welke soort grafiek?
Artikel waarin verschillende soorten grafieken worden besproken en wordt uitgelegd welke grafiek je best gebruikt in welke situatie. Ook het gebruik van de X- en Y-as komt aan bod.
Artikel -
Erfgoed: Audiovisueel materiaal voor secundair onderwijs
Wil je aan de slag met audiovisueel materiaal voor erfgoedlessen? Op Archief voor onderwijs vind je inspiratie rond erfgoed en STEM, erfgoed en Nederlands, erfgoed en burgerschap, erfgoed en historisch bewustzijn, iedereen erfgoedt & …
Video -
AI in de kunst: STEM-project
Kunnen we kunst maken met artificiële intelligentie? Leerlingen uit de tweede en derde graad (secundair onderwijs) leven zich creatief uit met AI en reflecteren over het resultaat. Is dit kunst? Ook ontdekken ze hoe AI ons cultureel erfgoed …
Website -
Wiskundehulp in Edge: Stappenplan
In Microsoft Edge kan je de tool wiskundehulp activeren om wiskundeproblemen op te lossen.
In het stappenplan kom je te weten hoe je deze tool kan gebruiken om oefeningen op te lossen, te verbeteren, tussenstappen te zien en om vijf gelijkaardige …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Steunpunt Centrale Toetsen in Onderwijs: Visietekst en explainer
Benieuwd naar hoe de centrale toetsen eruitzien en hoe ze tot stand komen? In deze video worden de activiteiten en de visie van het Steunpunt geïllustreerd. Deze video werd ontwikkeld door Studio Monk i.s.m. het Steunpunt.
In de visietekst van …
ArtikelAndere functie