-
Snijsjabloon voor pinguïn: STL-file
Deze stl-file print een sjabloon waarmee men afbeeldingen op een karton (bij voorkeur <2mm dikte) kan overbrengen.
Indien deze vormen dan uitgeknipt, gestapeld en vastgelijmd worden bekomt men (met enige verbeelding) een pinguïn in …Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
OctoStudio gebruiken om een micro:bit Maqueen-robot op afstand te besturen
Met dit project programmeer je met behulp van een micro:bit de Maqueen-robot zodat je het draadloos kan besturen met OctoStudio op een smartphone of tablet. Volg stap voor stap het leerpad.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Kunstmatige intelligentie: Schooltv chatbot
Schooltv.nl heeft een chatbot, leerpad die uitleg geeft over artificiële intelligentie. Zo leer je heel veel bij over kunstmatige intelligentie.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Herhalingsoefeningen Nederlands 1: Vakantietaak
Deze webquest omvat oefeningen bij het boek Gips van Anna Woltz. De oefeningen kunnen gebruikt worden als herhalingsoefeningen voor het vak Nederlands op het einde van het eerste middelbaar.
De oefeningen werden opgedeeld per hoofdstuk. Er …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Tekststructuren: Webquest
Een webquest van waarmee leerlingen de vaste tekststructuren kunnen inoefenen. Eerst oefenen ze de tekststructuren in via flashcards en vervolgens maken ze verdiepende oefeningen.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
EDUbox Lezen: Tool
Met de EDUbox Lezen wil VRT - samen met Het Leesoffensief (samenwerkingsverband tussen de departementen Onderwijs en Vorming, Cultuur, Jeugd en Media, en Welzijn) - zoveel mogelijk leerlingen mobiliseren om te lezen, voor te lezen of samen te …
Interactieve oefening (3) -
Henna op je huid: Leerpad bij het boek
Deze Webquest omvat oefeningen bij het boek Henna op je huid van Dirk Bracke.
- De oefeningen werden opgedeeld per hoofdstuk.
- Er staan inhoudelijke vragen bij per hoofdstuk om te controleren of het hoofdstuk gelezen werd.
- Er werden …
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Figuurlijke taal: Creatieve oefening
Deze taak is bedoeld om op een creatieve manier aan de slag te gaan met figuurlijke taal. Na het leren over letterlijk en figuurlijk taalgebruik, en de spreekwoorden en zegswijzen te studeren, is het tijd om te genieten van …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Virtuele rondleiding GameZone op school: CoSpaces Edu
Het doel van deze site is om de leerlingen hun eigen 3D games te promoten door middel van een virtuele rondleiding door de school. Ze verzamelen de QR-code/deelcode, informatieve tekst van het spel en maken ergens in de school een AR video opname …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Muzieknoten lezen: CoSpaces Edu
In deze CoSpaces Edu kunnen de leerlingen oefenen met het lezen van de muzieknoten. Ze gebruiken een 3D synthesizer (eigenlijk hun toetsenbord) om de muzieknoten te spelen. Eerst oefenen ze met het lezen van losse noten en daarna kunnen ze al de …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Maak een 3D-parcours met muziek en kleur in CoSpaces Edu: Gamezone
Je leert om diverse parcours te maken in 3D. Daarbij maak je gebruik van CoSpaces Edu.
Tijdens het eerste parcours speel je met het lied 'Vader Jacob'. Daarna leer je om met behulp van kleur een gevarenzone aan te duiden, zo verlies je levens …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Maak eduscapes met CoSpaces Edu: Gamezone
In de serie gamezone leren je games programmeren in 3D.
Op basis van het sjabloon escaperoom in CoSpaces Edu codeer je zelf een spel met zes verschillende niveaus.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander