-
Lucifer: Lespakket
Waarom lezen we niet vaker voor in de klas? Ga aan de slag met klassiekers uit de Nederlandstalige literatuur. Dit is een vernieuwend en toegankelijk leermiddel, specifiek ontwikkeld om het interactief voorlezen van rijke teksten in de klas …
Downloadbaar lesmateriaalNieuw -
Literaire canon in de klas
Waarom lezen we niet vaker voor in de klas? Ga aan de slag met klassiekers uit de Nederlandstalige literatuur. Op de website Literaire canon in de klas vind je vernieuwende en toegankelijke leermiddelen, specifiek ontwikkeld om het interactief …
WebsiteNieuw -
Het ontstaan van het Europa van vandaag: EU-pioniers
Heb je je ooit afgevraagd hoe het Europa van vandaag is beïnvloed en gevormd door pioniers uit het verleden? Waarom geloofden deze pioniers in een verenigd Europa voordat het bestond?
Volg deze negentig minuten durende workshop en help …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Waarom spreken we van links en rechts in de politiek: Luistertoets
Luistertoets bij de podcastaflevering van de Universiteit van Vlaanderen waarin politicoloog dr. Robin Devroe uitleg geeft bij historische opdeling van links en rechts in de politiek.
Downloadbaar lesmateriaal (3)NieuwLeerkracht -
Europees burgerinitiatief: Educatieve toolkit
De educatieve toolkit van het Europees Burgerinitiatief (EBI) heeft tot doel leerlingen de kennis en vaardigheden bij te brengen die zij nodig hebben als actieve en betrokken EU-burgers. De toolkit is gericht op het Europees burgerinitiatief. Na …
WebsiteNieuwLeerkracht, Ander -
Europese toolkit voor natuurbescherming
De toolkit is ideaal voor projectwerking, het combineert immers doelen uit verschillende vakken: biologie, aardrijkskunde,
milieukunde, maatschappijleer, politicologie, kunstzinnige vorming, talen of burgerschapsonderwijs.De toolkit is opgebouwd rond …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwStudent (lerarenopleiding) -
Saïdjah en Adinda: Lespakket
Waarom lezen we niet vaker voor in de klas? Ga aan de slag met klassiekers uit de Nederlandstalige literatuur. Dit is een vernieuwend en toegankelijk leermiddel, specifiek ontwikkeld om het interactief voorlezen van rijke teksten in de klas …
Downloadbaar lesmateriaalNieuw -
Mediawijs omgaan met misleidende informatie: Groepstaak
Een leidraad voor leerlingen om een groepsopdracht over misleidende informatie tot een goed einde te brengen. De leerlingen onderzoeken in groep een vorm van desinformatie.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Circulair bouwen: Hand-outs
Energie-efficiënte gebouwen zijn reeds een wijdverspreid gedachtegoed. Maar nu maakt de bouwsector zich op voor de volgende evolutie, circulair bouwen. Bij circulair bouwen gaat men uit van het principe dat een gebouw tijdens zijn levensduur …
Downloadbaar lesmateriaalNieuw -
Digitale leermiddelen bij canonteksten uit de Nederlandse literatuur: Verantwoording
Dit artikel is bedoeld als verantwoording voor de leermiddelen die Jan Uyttendaele tot nu toe ontwikkelde over de literaire canon. Hij zal de lijst leermiddelen in de toekomst ook uitbreiden met nieuwe leermiddelen naar aanleiding van de …
ArtikelNieuwLeerkracht -
Zinsleer: Herhalingsbundel
In deze herhalingsbundel wordt de belangrijkste zinsleer herhaald. Dit document bevat een overzicht van de belangrijkste zinsdelen: wat ze zijn, hoe je ze kan terugvinden en een voorbeeld waarin dit wordt toegepast.
De zinsdelen die aan bod …Downloadbaar lesmateriaal (4)NieuwLeerkracht -
IJkingstoets en toelatingsexamen: Infosessie
Wist je dat je leerlingen hun slaagkansen in een wetenschappelijke of economische opleiding verhogen door deel te nemen aan een ijkingstoets? Wat is dat eigenlijk, die ijkingstoets? Is ze verplicht voor je leerlingen? Hoe …
tot
Nascholing of activiteitNieuw