-
Pasen: Webquest
Dit is een digitale escaperoom rond het thema Pasen. Er komen verschillende vaardigheden aan bod, zoals begrijpend lezen, logisch redeneren en geconcentreerd luisteren. Daarnaast worden er ook een aantal (taal)spelletjes aangeboden.
Interactieve oefening (13)Leerkracht -
Carnaval: Puzzel
Sleep de negen puzzelstukken op de juiste plaats.
Interactieve oefening -
Muziekinstrumenten: Leerpad
In dit leerpad vind je interactieve oefeningen over het thema muziekinstrumenten:
- geluiden van muziekinstrumenten herkennen;
- memory;
- puzzels;
- woordenschatoefeningen;
- muziekinstrumenten sorteren;
- filmpjes.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Paashaas: Puzzel 4 stukken
Sleep de puzzelstukken naar de juiste plaats en maak de afbeelding van de paashaas terug volledig.
Interactieve oefening -
Paasmand: Puzzel 12 stukken
Sleep de puzzelstukken naar de juiste plaats en maak de afbeelding van het paasmandje terug volledig.
Interactieve oefening -
Leen e-readers voor je klas
Wil je je leerlingen eens verrassen door ze te laten lezen op een e-reader? Met onze compacte en lichte e-readers kunnen je leerlingen lezen waar en wanneer ze maar willen.
Als leerkracht secundair onderwijs kan je voor een leesproject voor …
Fysiek materiaal -
Sinterklaaspuzzel
Een interactieve Sinterklaaspuzzel met zes stukken. Goed voor de beginners.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal