-
Het voornaamwoord τις / τίς
Het Griekse woord τις/τίς kan zowel een onbepaald als vragend voornaamwoord zijn. Elk van beide moet je op een eigen manier vertalen. Dit is een schema daarvoor.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Koninklijke Musea voor Kunsten van België: Gratis rondleidingen
Dankzij de schenking van een genereuze mecenas, lid van de Vrienden van de Musea (www.becomeafriend.be), kunnen de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België 100 gratis rondleidingen aanbieden. Je kan kiezen voor een rondleiding of een …
Aankondiging -
Griekse en Romeinse goden: Uitlegvideo
Video waarin de belangrijkste Griekse en Romeinse goden uit de mythologie visueel voorgesteld worden.
VideoLeerkracht -
Angry Birds coderen met ZIM
Deze bijdrage toont je een overzicht van hoe je het spelletje Angry Birds kan programmeren met ZIM. Je vindt alle nodige info in dit Engelstalige artikel om tot het afgewerkte spel te komen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Herodotos: Vragen bij de video
Video over het leven en werk van de Griekse schrijver Herodotos. De video wordt regelmatig gepauzeerd wanneer leerlingen vragen moeten beantwoorden over de inhoud.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bezoek aan de Energy Observer, het eerste waterstofschip ter wereld: Videoverslag
Deze YouTube-afspeellijst verzamelt enkele video's over een bezoek aan het eerste waterstofschip ter wereld, de Energy Observer. Deze met waterstof aangedreven catamaran maakt een wereldreis van zes jaar en stopte in 2019 in Antwerpen.
Karel ging …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Prometheus en Epimetheus: Vragen bij de leestekst - Logoi
Gevarieerde soorten verwerkingsvragen bij de leestekst 3.5 Prometheus en Epimetheus om leerlingen de tekst vlotter zelfstandig te laten lezen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Het medium: Invuloefening - Logoi
Dit is een extra oefening bij 3.2 Het medium (indirect of direct reflexief medium).
Interactieve oefeningLeerkracht -
Breng de Romeinse Keizers tot leven
Artikel over de kansen om hedendaagse technologie te verbinden met het verleden. Hoe kunnen we jongeren bewust maken van zowel de kansen als de risico's van dergelijke technologieën? In dit lesmateriaal kruip je in de huid van figuren als …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
STEM-spot: Planner
Deze planner helpt je bij het opstellen van een STEM-project. Bij dit stappenplan is er aandacht voor de verschillende fases van het leerproces. Meer info te vinden via de website van stemspot.be.
BeeldOrganisatie, firma, vzw -
Romeinen 1: 1-11: Leestekst
Nederlandse bijbeltekst uit de Romeinen 1: 1-11 en de vertaling ervan in Oudgrieks. Er werd ook een woordenlijst aan toegevoegd met de vertaling van de Oudgriekse woorden.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Directie