-
Je m'appelle Jessica: Leesvaardigheid
Oefening op lees- en/of luistervaardigheid bij een tekst waar iemand zichzelf voorstelt.
Interactieve oefeningLeerkracht -
De rol van Vlaanderen in het EU-voorzitterschap
Van 1 januari tot 30 juni 2024 is België voorzitter van de Raad van de Europese Unie. Ook Vlaanderen zal daarin een belangrijke rol spelen. Zo zal het België vertegenwoordigen als voorzitter voor de …
Video -
Hoe geeft Vlaanderen vorm aan het Belgisch EU-beleid?
Als deelstaat van België speelt Vlaanderen een essentiële rol in het EU-beleid van het land. Deze video legt uit hoe onze unieke staatsstructuur het mogelijk maakt voor Vlaanderen om zoveel impact te hebben op het EU-beleid en hoe de …
Video -
Leer jij mee op wc?: POTcast
Posters die eventueel in de toiletten kunnen worden opgehangen met QR-codes naar audio-opnames. In deze audio's worden twaalf zinnen vertaald en ingesproken met Vocaroo, in elke taal die in het CVO wordt aangeboden, telkens in het Nederlands en in …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
IK WIL MEER SALLY: Interactief dansdomein met dansinstructiefilmpjes, muziek en inspiratie
IK WIL MEER SALLY is het interactieve dansdomein van SALLY dansgezelschap Maastricht.
Met de projecten en opdrachten in dit menu kunnen echte dansfans, stoere doe-het-zelvers, enthousiaste ouders en betrokken leerkrachten zich helemaal onderdompelen …WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Taalinitiatie Frans over de groenten
Woordkaarten en werkladen om aan taalinitiatie Frans te doen rond les légumes.
Downloadbaar lesmateriaal (84)Leerkracht -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal