-
Eerherstel voor het leesseminarie: Naar een slow pedagogy in professionalisering
Het artikel beschrijft een concrete nascholingsvorm (leesseminarie), legt de onderliggende rationale bloot, bespreekt de voorwaarden en maakt mogelijke effecten duidelijk.
Het is toepasbaar binnen elk team van onderwijsprofessionals, ongeacht …
Artikel (3)Leerkracht -
Natuur- en milieueducatie voor duurzame ontwikkeling: Van theorie naar praktijk
Het reflectie-instrument geeft aanzet tot nadenken over je educatieve werking.
In welke mate is je educatieve werking gericht op educatie voor duurzame ontwikkeling (EDO)?Het bestaat uit drie delen:
- planning
- implementatie …
ArtikelLeerkracht -
Groen groeit: Praktijkvoorbeeld MOS
Basisschool Goede Lucht uit Anderlecht betrekt de leerlingen, de ouders en de buurt bij het onderhoud en het gebruik van hun tuintje. De tuin wordt geïntegreerd in het dagelijkse leven op school: als extra klaslokaal, als rustoord(je), als …
Artikel