-
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
PictoBlox: Grafisch coderen
PictoBlox is een op blokcode gebaseerde educatieve tool voor beginners met hardware-interactiemogelijkheden voor opkomende technologieën zoals robotica, AI en machinaal leren die het leren coderen leuk en boeiend maken.
Je kan ook met de …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Open Roberta: Programmeertool
Open Roberta is een online toepassing waarbij gebruikers robots en microcontrollers kunnen programmeren. Het script kan gebouwd worden met blokken of met code. Daarnaast kan je de configuratie van je apparaat bekijken en digitaal een simulatie …
App of softwareLeerkracht -
Brick Building: Constructies bouwen op de computer
Een computerbouwspel voor kinderen. Je leerlingen kunnen allerlei constructies maken vanuit hun eigen creativiteit.
Interactieve oefeningLeerkracht -
CodeCombat: Leer programmeren door een online game te spelen
Leer programmeren aan de hand van een spannend spel. Je moet je personages door levels brengen en diamanten verzamelen. Dit kan je doen door programmeerinstructies in te tikken. Voor het spel begint kan je aanduiden met welke programmeertaal je …
Website (5)Leerkracht, ICT-coördinator -
Mols verhaal
Een interactief verhaal over een mol. De mol komt zo'n beetje overal terecht: op een bouwwerf, in de metro, in een ventilatieschacht, ...Het verhaal wordt tussendoor onderbroken met kleine denkspelletjes. Deze spelletjes trainen het geheugen en …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Code.org: Leren programmeren
Code.org heeft als doel iedereen te laten proeven van technologie.
Op de site worden heel wat gratis tools aangereikt zoals:
- programmeren met Angry Birds;
- programmeren met de figuren van Frozen;
- programmeren met Flappy Bird;
- de basis van …
Website (12)Leerkracht -
Run Marco!: Leer de basis van het programmeren
Het spel Run Marco! daagt leerlingen uit om de principes van het programmeren te gebruiken om Marco van z'n vertrekplaats naar z'n bestemming te bewegen. Om dat te doen moeten de leerlingen een script samenstellen.
De interface is vertaald in het …
Website (6)Organisatie, firma, vzw