-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Piratenschat: Hour of Code
In deze educatieve game ga je als piraat op zoek naar de schat. Codeer de juiste weg en open de schatkist.
Het spelletje is gemaakt in CoSpaces.io, daardoor is het mogelijk om in 3D te spelen.Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Toetsenbord: Speciale toetsen
BookWigdets om stap per stap het toetsenbord van een Chromebook/laptop te verkennen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape eenvoudig
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het einde …
Interactieve oefening (7) -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het …
Interactieve oefening (5) -
Blob Beats: Google Arts & Culture Experiments
In deze online oefening op ritme in de stijl van Guitar Hero kan je punten scoren door de noten op het juiste moment aan te klikken als ze vallen. Je kan kiezen uit verschillende klassieke werken en een variatie aan moeilijkheidsgraden. Ook leer je …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Grinch: Hour of Code
Red jij Kerstmis met dit codeerspel waarin the Grinch het hoofdpersonage is? Verzamel met de drone alle pakjes.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Veilig internetten: Ganzenbordspel
Met dit digitaal ganzenbord oefen je rond veilig internet en sociale media.
Interactieve oefening (5)Leerkracht, ICT-coördinator