-
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
De uil Boo: Leerzame computerspelletjes en apps
De uil Boo verzamelt leerzame computerspelletjes en apps.
Het is een leuke manier om jonge kinderen door middel van stimulerende spelletjes te leren een computer, tablet of smartphone te gebruiken. Zo werk je aan mediakundige vaardigheden. …WebsiteLeerkracht, Ander -
Editor.Pho.to: Bewerk online jouw foto's
Op deze website kan je eenvoudig foto's bewerken: bijsnijden, draaien, kleuren aanpassen, ....
Je kan effecten, stickers, kaders, tekst of texturen toevoegen aan je foto.
App of softwareLeerkracht, Ander -
Seterra Geography
Met deze app kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
App of software (5)Leerkracht -
The jungle book: Voorleesverhaal of zelf lezen
Via deze app wordt het verhaal van Jungle book voorgelezen. Je kan de tekst makkelijk meevolgen omdat de voorgelezen woorden telkens oplichten.
Op de rechterpagina van het boek zie je een geanimeerde voorstelling van het verhaal.
Als je onderaan op …App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
The human body: Anatomie voor kinderen
Dit leermiddel biedt de mogelijkheid om de werking van het menselijk lichaam op eigen tempo te ontdekken.
Leerlingen komen onder andere te weten hoe:
- prikkels worden verwerkt;
- het menselijk skelet is opgebouwd;
- de ademhaling verloopt; …
App of software (10)Leerkracht -
Code.org: Leren programmeren
Code.org heeft als doel iedereen te laten proeven van technologie.
Op de site worden heel wat gratis tools aangereikt zoals:
- programmeren met Angry Birds;
- programmeren met de figuren van Frozen;
- programmeren met Flappy Bird;
- de basis van …
Website (12)Leerkracht -
Run Marco!: Leer de basis van het programmeren
Het spel Run Marco! daagt leerlingen uit om de principes van het programmeren te gebruiken om Marco van z'n vertrekplaats naar z'n bestemming te bewegen. Om dat te doen moeten de leerlingen een script samenstellen.
De interface is vertaald in het …
Website (6)Organisatie, firma, vzw -
Autodesk SketchBook
Autodesk SketchBook is een intuïtieve schilder- en tekenapp en maakt van je tablet een digitaal schetsboek. De tools ontworpen voor (professionele) kunstenaars, illustratoren en ontwerpers zijn vrij eenvoudig te gebruiken met de vingers …
App of softwareAndere functie