-
Win een codeerworkshop voor jouw klas
Op maandag 14 oktober 2024 gaat de volgende editie van het Codefestival door te Brussel.
Tussen 10 uur en 12 uur kunnen jouw leerlingen deelnemen aan het grote codehoekenwerk waarbij ze ondergedompeld worden in de wereld van het …
Aankondiging -
Kostprijs van product en dienst: Oefening - Frame 3
In deze oefeningen leren de leerlingen de kostprijs van een product of dienst te bepalen.
Hierbij komen begrippen aan bod zoals:
- verkoop op afbetaling;
- consumentenkrediet;
- verplichtingen van verkoper;
- verplichtingen van koper.
De oefeningen kunnen …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Kunst: Kraak de code
In dit spel bekijk je kunstwerken en kom je meer te weten over een aantal kunstenaars. Beantwoord kunstzinnige vragen en kom zo het codewoord te weten. De antwoorden op de vragen zijn te vinden op www.watiskunst.be.
Kan jij alle levels voltooien?
Interactieve oefening -
Kennismaken met het zesde leerjaar: Eduscape
In deze eduscape wordt volgende leerstof ingeoefend:
- werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige en verleden tijd,
- optellen en aftrekken tot 10 000,
- Franse woordenschat,
- een schilderij van Van Gogh in elkaar puzzelen,
- de thema's van …
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Dieren in het donker: Webquest
In deze webquest leren je leerlingen over nachtdieren, meer bepaald hoe deze aangepast zijn aan het nachtelijke leven. De verschillende werkvormen die aan bod komen, zijn:
- luisteren naar een informatief filmpje, gevolgd door het oplossen van een …
Interactieve oefening (5)Student (lerarenopleiding) -
Visual Crosswords: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je onmiddellijk aan de slag om kunstwerken op een bepaalde manier te ordenen. Het spel bestaat uit verschillende levels, die elkaar opvolgen in moeilijkheidsgraad, maar ook anders zijn qua invulling.
Zo moet …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Halloweenkruiswoordraadsel
Kruiswoordraadsel rond Halloween.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Woordenschatoefening: Thema 7 - Kameleon 3
Oefening bij de woordenschat van Kameleon 3, thema 7.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bezoek Hooge Cratermuseum: Verwerkingsoefening
Kruiswoordraadsel gebaseerd op algemene informatie over het museum Hooge Crater in Ieper.
Interactieve oefeningLeerkracht -
In het bos: Kruiswoordpuzzel
Je vult een kruiswoordpuzzel in. Aan de hand van plaats ga je op zoek naar het in te vullen woord.
Interactieve oefening (4) -
Woordpakket 10: Kruiswoordraadsel - Tijd voor Taal 6
Je vult een kruiswoordraadsel in met de woorden van woordpakket 10 van de methode Tijd voor Taal 6. Wanneer je een antwoord niet weet, kan je op hint klikken en krijg je telkens een letter van het woord.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Woordpakket 17 - Tijd voor Taal 2
Je vult het kruiswoordraadsel in door op een nummer te klikken. Vervolgens krijg je een zin waarin een woord ontbreekt. Wanneer je het niet meteen weet, kan je een hint vragen zodat de eerste letter van het woord verschijnt.
Met deze oefening oefen …
Interactieve oefening (4)Leerkracht