-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Kunst: Kraak de code
In dit spel bekijk je kunstwerken en kom je meer te weten over een aantal kunstenaars. Beantwoord kunstzinnige vragen en kom zo het codewoord te weten. De antwoorden op de vragen zijn te vinden op www.watiskunst.be.
Kan jij alle levels voltooien?
Interactieve oefening -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Kennismaken met het zesde leerjaar: Eduscape
In deze eduscape wordt volgende leerstof ingeoefend:
- werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige en verleden tijd,
- optellen en aftrekken tot 10 000,
- Franse woordenschat,
- een schilderij van Van Gogh in elkaar puzzelen,
- de thema's van …
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Dieren in het donker: Webquest
In deze webquest leren je leerlingen over nachtdieren, meer bepaald hoe deze aangepast zijn aan het nachtelijke leven. De verschillende werkvormen die aan bod komen, zijn:
- luisteren naar een informatief filmpje, gevolgd door het oplossen van een …
Interactieve oefening (5)Student (lerarenopleiding) -
Visual Crosswords: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je onmiddellijk aan de slag om kunstwerken op een bepaalde manier te ordenen. Het spel bestaat uit verschillende levels, die elkaar opvolgen in moeilijkheidsgraad, maar ook anders zijn qua invulling.
Zo moet …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Halloweenkruiswoordraadsel
Kruiswoordraadsel rond Halloween.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Woordenschatoefening: Thema 7 - Kameleon 3
Oefening bij de woordenschat van Kameleon 3, thema 7.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal