-
Pixelkunst
Lees en volg de code correct en maak een mooie tekening.
Programmeren zonder computer (computational thinking)Downloadbaar lesmateriaal (90)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Fotografie: Patronen aanvullen
De kinderen gaan met de pagina op zoek naar een voorwerp dat ze hiermee associeren: dezelfde vorm, kleur, gevoel ...
De fiches in deze opdracht zijn geïnspireerd op Afrikaanse patronen. Deze opdracht kan ook dienen als inleiding op het patroon …
Downloadbaar lesmateriaal (15)Andere functie -
Fotografie: Maak je eigen stripverhaal
Gebruik deze tekstballonnen om je eigen stripverhaal te maken.
Elke tekstballon is groot weergegeven op een A4-pagina zodat er voldoende ruimte is om er in te schrijven.
Downloadbaar lesmateriaal (62)Andere functie -
Tuxpaint: Voorbeeld
Tux Paint is een ideaal programma om aan het werk te gaan met kinderen van elke leeftijd op de computer. Dit werkje is gemaakt door een vijfjarige kleuter op onze school.
BeeldLeerkracht -
CodeCombat: Leer programmeren door een online game te spelen
Leer programmeren aan de hand van een spannend spel. Je moet je personages door levels brengen en diamanten verzamelen. Dit kan je doen door programmeerinstructies in te tikken. Voor het spel begint kan je aanduiden met welke programmeertaal je …
Website (5)Leerkracht, ICT-coördinator -
Mols verhaal
Een interactief verhaal over een mol. De mol komt zo'n beetje overal terecht: op een bouwwerf, in de metro, in een ventilatieschacht, ...Het verhaal wordt tussendoor onderbroken met kleine denkspelletjes. Deze spelletjes trainen het geheugen en …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
The human body: Anatomie voor kinderen
Dit leermiddel biedt de mogelijkheid om de werking van het menselijk lichaam op eigen tempo te ontdekken.
Leerlingen komen onder andere te weten hoe:
- prikkels worden verwerkt;
- het menselijk skelet is opgebouwd;
- de ademhaling verloopt; …
App of software (10)Leerkracht -
Toporopa: Topografie van Europa
Toporopa is bedoeld voor iedereen die de topografie van Europa beter wil leren kennen. Verschillende zaken kunnen hierbij geoefend worden: Eurolanden, rivieren, bergketens, monarchieën, zeeën, metropolen, eilanden, hoofdsteden, vulkanen, …
Website (19)Leerkracht -
Run Marco!: Leer de basis van het programmeren
Het spel Run Marco! daagt leerlingen uit om de principes van het programmeren te gebruiken om Marco van z'n vertrekplaats naar z'n bestemming te bewegen. Om dat te doen moeten de leerlingen een script samenstellen.
De interface is vertaald in het …
Website (6)Organisatie, firma, vzw -
Inhoudsmaten: Maatbeker met omrekeningen
Omdat heel wat leerlingen moeite hebben om de link te maken van wiskunde naar de lessen voeding heb ik een wandplaat gemaakt die kan uithangen in het lokaal van voeding of verkleind kan dienen als geheugensteuntje voor de leerlingen die moeite …
Beeld (34)Leerkracht -
Voedingsindustrie: Zekeringenkast
Een elektricien aan het werk aan een zekeringen kast in een voedingsbedrijf. Regels inzake voedselveiligheid schrijven voor dat ook deze medewerker een haarnetje draagt. In de voedingsindustrie gebeurt de verwerking en verpakking van …
Beeld -
Voedingsindustrie: Touchscreen bedieningspaneel en oorbescherming
LCD- bedieningspaneel. Aan het werk in een voedingsfabriek, vandaar het haarnetje (voedselveiligheid).In de voedingsindustrie gebeurt verwerking en verpakking van landbouwproduct tot voedingsproduct dat in de winkelrekken kan. Deze beelden zijn …
Beeld